تشدید نظارت‌ها بر مواد شوینده‌ها

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با تاکید بر تشدید نظارت‌ها به خصوص در مورد مایع دست‌شویی و شوینده‌ها، گفت : طبق قانون این مواد مشمول استاندارد اجباری هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در خصوص بحث استاندارد محصولات بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا، گفت : در راستای کنترل محصولات بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا با محوریت اداره‌کل استاندارد گشت‌های مشترکی در سطح بازار، بازرسی از واحد‌های تولیدی را تشدید کردند.

او با اشاره به ۲۶۳ بازرسی طی دو ماه گذشته از واحد‌های صنفی، گفت : ۵۳ نمونه‌برداری آزمون هم از مواد ضدعفونی و شوینده‌ها انجام شده است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه افزود: پنج برند تجاری، ۳۶۰ بطری مواد ضدعفونی و سه مورد مایع ضدعفونی کننده دست‌ها، ۲ مورد الکل متیلیک جمع‌آوری در اداره کل استاندارد دپو شده تا نتایج آزمایش مشخص شود عملیات امحای آن‌ها صورت گیرد.

نیازی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها به خصوص در مورد مایع دست‌شویی و شوینده‌ها که طبق قانون مشمول استاندارد اجباری هستند، افزود: مردم الکل مورد نیاز خود را از واحد‌های صنفی خریداری نکنند از مراکز داروخانه تهیه کنند.

او تمام تجهیزات بازی را مشمول استاندارد اجباری دانست و گفت: طی یک سال گذشته ۹۹۶ بازدید از تمامی تجهیزات، شهربازی، زمین‌های بازی، بوستان‌ها و پارک‌های محلات انجام شده که نواقص را به شهرداری‌های هر منطقه اعلام کرده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: ۳۲ مورد بازرسی نیز از شهربازی سرپوشیده کودکان انجام شده که نواقص را برای اصلاح به مدیران آن‌ها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که اگر در فاصله زمانی مشخص رفع نقص نشود، قطعا پلمب می‌شوند.

او با بیان اینکه ۱۳۳ مهدکودک در استان زیر نظارت بهزیستی است، گفت: طی مدت مذکور ۳۷۲ مورد بازرسی از این مهد‌های کودک صورت گرفته که توسط سازمان بهزیستی باید نواقص آن رفع شود در غیر این صورت تجهیزات معیوب جمع‌آوری می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.