تنها ۱۵ دقیقه تماس با فرد مبتلا به کرونا شانس آلودگی را بالا می‌برد

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: پانزده دقیقه تماس کمتر از ۲ متر با فرد مشکوک به کرونا، به عنوان یک عامل خطرناک در تشخیص این بیماری تلقی می‌شود که شانس آلودگی را بالا می‌برد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیاوش وزیری در خصوص رفتار‌های ویروس کرونا در فصل گرما، اظهار داشت: به شکل اساسی با بهبود وضعیت آب و هوایی و گرم شدن هوا، بیماری‌های تنفسی ویروسی کمتر می‌شود، اما در کرونا چنین امنیت خاطری وجود ندارد و انتقال آن در ۴۷ درجه سانتی‌گراد هم رخ می‌دهد از این رو روی گرم شدن هوا برای قطع زنجیره انتقال نباید حساب باز کرد.

او ادامه داد: طی روز گذشته (آمار پنجم خردادماه)، ۵۷۹ آزمایش تشخیص کوید ۱۹ در استان انجام شده که ۱۶۷ مورد بیمار قطعی کرونا بوده که ۱۵۲ مورد بیمار بستری و ۱۲ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی بوده است.

او با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اضافه کرد: با فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا اگر ۱۵ دقیقه تماس کمتر از ۲ متر داشته باشیم به عنوان یک عامل خطرناک در تشخیص این بیماری تلقی می‌شود که شانس آلودگی را بالا می‌برد.

وزیری همچنان بر رعایت فاصله ۲ متری، شست و شو مدام دست‌ها و استفاده از ماسک برای کسانی که از بیمار کرونایی پرستاری می‌کند و همچنین توجه به تهویه اتاق تاکید داشت و افزود: از ابتدای اسفند تا روز گذشته ۳ هزار و ۶۸۸ نفر در این خصوص در استان بستری شده که تا کنون هیچ بیماری به این حد بستری نداشته است.

او  یکی از دغدغه‌های این روز‌ها را با توجه به فصل گرما بحث تهویه هوا و خنک کردن منزل عنوان کرد و گفت: وقتی کولر گازی را روشن می‌کنید برای ارتقا کاری آن باید میزان تهویه را به حداقل برسانید یعنی فضا بسته باشد، حال اگر در محیط بسته فرد کرونایی باشد یک محیط خطرناک را ایجاد می‌کند، چون که کولر‌ها فاقد فیلتر ضدویروس هستند و چرخش مجدد ویروس آلودگی را شدیدتر می‌کند.

وزیری در خصوص آخرین اخبار ساخت واکسن کوید ۱۹، افزود: از ابتدای شروع همه‌گیری کرونا حدود ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا مشغول ساخت واکسن هستند، اما همگی در مراحل ابتدای ساخت هستند و هیچکدام مجوز مصرف در انسان را پیدا نکرده‌اند احتمال اینکه دارای مجوز کارآزمایی تا شهریورماه شوند، وجود دارد.

او در رابطه با آنچه باید درباره ماسک استاندارد بدانیم، گفت: بعضی افراد به صورت دستفروشی ماسک‌های عرضه می‌کنند که فاقد فیلتر است و استاندارد و تولید یک مرکز علمی نیست.

وزیری بیان  کرد: ماسک سه لایه جراحی و N۹۵ قابل قبول است که قابل شست و شو هم نیستند بعضی از ماسک‌ها از پارچه‌های بی‌کیفیت تهیه می‌شوند که به اصطلاح می‌گویند قابل شست و شو است اما این مورد درست نیست.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار