سازمان جهانی بهداشت آزمایش داروی تبلیغ شده توسط ترامپ را متوقف کرد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد به دلیل افزایش نگرانی‌ها، آزمایش داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان بیماری کرونا را متوقف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد آزمایش‌های بالینی داروی هیدروکسی کلروکین، داروی تبلیغ شده از سوی رئیس جمهور آمریکا برای درمان بیماری کرونا را متوقف کرده است.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی اعلام کرد این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که نتایج مطالعه‌ای در «لانست» نشان داد استفاده از هیدروکسی کلروکین برای بیماران مبتلا به کرونا می‌تواند احتمال مرگ آن‌ها را افزایش دهد.

آدهانوم گفت گروه اجرایی که برنامه آزمایش بالینی این دارو را در صد‌ها بیمارستان در کشور‌های مختلف دنیا به منظور یافتن درمانی برای بیماری کرونا مدیریت می‌کرد، آزمایش‌های مربوط به آن را به حالت تعلیق درآورد. مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت تا انجام بررسی‌های لازم درباره عوارض احتمالی این دارو توسط نهاد‌های نظارتی، آزمایش‌های مربوط به آن به حالت تعلیق درآمده است.

روزنامه واشنگتن پست اخیرا گزارشی منتشر کرد که براساس آن نتایج تحقیق بر روی ۹۶ هزار بیمار در ۶۷۱ بیمارستان در ۶ قاره نشان می‌داد داروی ضد مالاریا که دونالد ترامپ به عنوان درمان بیماری «کووید-۱۹» تبلیغ می‌کند، با مرگ‌ومیر بیشتر و مشکلات ضربان قلب در بین بیماران کرونایی ارتباط مستقیم دارد.

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا، ترامپ از هر فرصتی برای تبلیغ این دارو استفاده کرده و برغم هشدار پزشکان آن را درمان موثری برای بیماری کرونا می‌داند. رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد هیدروکسی کلروکین را به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا مصرف می‌کند.

ترامپ پیش‌تر نیز توصیه جنجالی مصرف مواد ضدعفونی کننده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را مطرح کرده بود. پیشنهادی که در آمریکا جنجال آفرین شد.

اخیرا هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا از توصیه‌های پزشکی پی در پی دونالد ترامپ برای درمان ویروس کووید-۱۹ انتقاد کرد، و از او خواست تا از بازی نقش پزشک در بحبوحه همه گیری کرونا که جان هزاران نفر را در معرض خطر قرار داده، خودداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار