گفتگوی الکاظمی و مکرون درباره مسائل امنیتی و اقتصادی

نخست‌وزیر عراق در گفتگویی تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه درباره همکاری‌های امنیتی، کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن بر عراق و جهان بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، دفتر اطلاع رسانی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با الکاظمی، انتصاب وی در سمت نخست‌وزیری عراق را تبریک گفته و درخصوص تقویت روابط میان دو کشور ابراز امیدواری و نسبت به گسترش مناسبات در سایه دولت جدید ابراز اطمینان کرد.

نخست‌وزیر عراق نیز ضمن تشکر از پیام تبریک مکرون، نسبت به گسترش روابط میان دو کشور در سطوح مختلف ابراز امیدواری کرد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این تماس تلفنی درباره راه‌های تقویت جایگاه عراق و نقش محوری آن در سطح منطقه و جهان به گونه‌ای که عراق در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی خود بر اساس اولویت‌های ملی این کشور به صورت مستقل عمل کند، گفتگو کردند.

نخست‌وزیر عراق و رئیس جمهور فرانسه در این تماس پیامد‌های بحران اقتصادی کنونی و حمایتی که جامعه جهانی می‌تواند در این عرصه به عراق در چارچوب برنامه اصلاحات اقتصادی فراگیر در عراق را ارائه دهد، بررسی کردند.

در این تماس همچنین در مورد نقش شرکت‌های فرانسوی در عراق و توسعه فعالیت آن‌ها و نقش فرانسه در پروژه‌های بازسازی مناطق آزادشده از چنگال تروریست‌ها رایزنی شد و مسئله همکاری امنیتی میان دو کشور به ویژه در عرصه مبارزه با تروریسم در چارچوب تلاش بین‌المللی مشترک در این‌باره مورد بررسی قرار گرفت.

مصطفی الکاظمی و امانوئل مکرون درباره تحولات همه‌گیری ویروس کرونا در دو کشور و راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با آن نیز گفتگو کردند.

در پایان بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است: رئیس جمهور فرانسه فرا رسیدن عید سعید فطر را تبریک گفته و اعلام کرد امیدوار است در اولین فرصت با مصطفی الکاظمی دیدار داشته باشد.

نخست وزیر عراق همچنین دیروز (شنبه) صبح در تماس تلفنی با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره آمادگی‌های لازم برای آغاز مذاکرات راهبردی میان دو کشور و همکاری در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی گفتگو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار