فائوچی: سرمایه‌گذاری روی واکسن کرونا ریسک بالایی دارد

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در جمع خبرنگاران از ریسک اقتصادی بالا در سرمایه‌گذاری روی واکسن کرونا، بدون اطمینان از موثر بودن آن صحبت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو کمیته رسیدگی به ویروس کرونا در کاخ سفید، از ریسک بالای اقتصادی درباره موضوع کشف واکسن مقابله با ویروس کرونا صحبت کرد.

فائوچی به خبرنگاران گفت تعجیل در کشف واکسن و سرمایه‌گذاری روی آن پیش از اطمینان از موثر و کارآمد بودن این واکسن می‌تواند از نظر اقتصادی ریسک بالایی به‌همراه داشته باشد.

او در ادامه با بیان آنکه کشف سریع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویروس کرونا امکان‌پذیر نیست گفت: «دولت آمریکا با اعلام اقدام به شروع تولید واکسن ویروس کرونا گامی بی‌سابقه در تاریخ برداشته است. در تولید واکسن شما تا از گام کنونی خود مطمئن نباشید برای قدم بعدی سرمایه‌گذاری نخواهید کرد. حتی، در برخی موارد، واکسن‌هایی که اثر بخشی خود را نشان دهند نیز در مرحله بعد ممکن است کارآمد نباشند.»

طبق گزارش‌ها، دولت دونالد ترامپ قصد دارد با شروع مرحله سوم کارآزمایی واکسن کرونا در هفته‌های آینده، تولید واکسنی را که بر اثر بخشی آن تاکید دارد، آغاز کند.

فائوچی با اشاره به این هدف ترامپ نیز بیان کرد: «هر زمان که واکسنی کشف می‌شود، این سوال مطرح است که ممکن است موثرواقع نشود. حتی اگر همه چیز به موقع انجام شود، باز هم هیچ تضمینی برای کار شما نیست.»

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان تاکنون ۵,۳۰۶,۱۵۵ نفر است که آمریکا با ۱,۶۴۵,۰۹۴ مورد ابتلا و ۹۷,۶۴۷ جان باخته در رأس کشور‌های جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار