فائوچی: بازگشایی عجولانه اقتصاد آمریکا، سرعت مرگ‌ومیر را بالا می‌برد

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و عضو کارگروه کرونا در کاخ سفید، نسبت به تبعات بازگشایی عجولانه اقتصاد این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی فائوچی، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو اصلی کارگروه کاخ سفید در مبارزه با ویروس کرونا، اواخر روز دوشنبه به وقت واشنگتن طی نامه‌ای خطاب به نشریه نیویورک تایمز از اصرار دونالد ترامپ به بازگشایی عجولانه فضای اقتصادی و کسب‌وکار این کشور شدیدا انتقاد کرد.

وی قرار است ضمن حضور در سنا در روز سه‌شنبه خطاب به کمیته ویژه تاکید کند که اگر محدودیت‌ها خیلی سریع لغو شود، موج سنگینی از تلفات متوجه کشور خواهد شد.

فائوچی طی نامه‌ای به تایمز با اشاره به برنامه دولت فدرال برای بازگرداندن ایالت‌ها به شرایط عادی گفت: «اگر ما از دستورالعمل‌های در بازگشایی اقتصاد آمریکا تبعیت نکنیم، آن‌گاه خطر شیوع موج‌های دیگر ویروس کرونا در آمریکا بسیار جدی خواهد بود».

برگزاری کمیته ویژه سنا در روز سه‌شنبه از جمله معدود برنامه‌هایی است که طی آن سناتورهای قادر خواهند بود تا دقیقا در جریان آخرین روند مقابله با ویروس کرونا به دست مقامات کاخ سفید قرار بگیرند.

این کمیته همچنین اولین فرصت دموکرات‌ها از ماه مارس تاکنون است تا از متخصصان برجسته پزشکی از جمله فائوچی درباره عملکرد دولت ترامپ در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا سوال بپرسند.

ترامپ با توجه با انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و تاثیر منفی تعطیلی اقتصادی بر جایگاه او، اصرار فراوان به بازگشایی اقتصادی دارد. وی به تبعات بسیار منفی این بازگشایی توجهی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار