نخستین جلسه فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس یازدهم برگزار شد

اولین جلسه فراکسیون گام دوم مجلس یازدهم با حضور هیئت مؤسس این فراکسیون در محل مجتمع سرچشمه و با حضور جمعی از منتخبان مجلس یازدهم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین جلسه فراکسیون گام دوم مجلس یازدهم با حضور هیئت مؤسس این فراکسیون در محل مجتمع سرچشمه و با حضور جمعی از منتخبان مجلس یازدهم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محسن زنگنه منتخب مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم گفت: در قالب سوال جواب کوتاه می‌خواهم توضیح دهم که چرا این فراکسیون گام دوم نام گرفت، این فراکسیون چیست و بناست چه بکند؟

او افزود: تقریباً بیشتر این جمع مجلس اولی هستند؛ مجلس یکی از جا‌های حساسی است که یک سوم مشکلات و مسائل کشور در آن خلاصه می‌شود.

منتخب مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه این مجلس، اولین مجلسی است که بعد از بیانیه گام دوم شکل می‌گیرد گفت:، چون این بیانیه قرار است مانیفست کشور در ادامه راه باشد ما این فراکسیون را گام دوم نام نهادیم؛ از طرفی این نگرانی وجود داشت که بیانیه گام دوم هم تبدیل به یک مشرب سیاسی در کنار مشرب‌های سیاسی دیگر شود، همچنان که رسانه‌ها اصرار دارند که این بیانیه را به یک جریان سیاسی منتسب کنند.

او افزود: رهبری در این بیانیه به دفعات جوانان را مورد خطاب قرار دادند و با الفاظ مختلف از جوانان می‌خواهند که به پا خیزند و شانه زیر مسئولیت‌ها بگذارند.

منتخب مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم در ادامه گفت: معمولاً وقتی مجلس شروع به کار می‌کند نمایندگان درگیر مسائل منطقه‌ای می‌شوند و جایی برای پیگیری بحث‌های ملی نیست به همین دلیل قرار شد که فراکسیون گام دوم تشکیل شود.

زنگنه تاکید کرد: اعضای این فراکسیون منحصر به جمع خاصی نیست، اما اصرار داریم که مؤسسان این فراکسیون از جوانان مؤمن انقلابی باشند و امیدواریم در ادامه دوستان دیگر به این فراکسیون بپیوندند.

او افزود: ما در این فراکسیون چند کار را انجام می‌دهیم؛ اول از همه صیانت از گفتمان بیانیه گام دوم است، شاکله گام دوم محتوا، مبانی و اصول را بیان می‌کند که وظیفه اول ما صیانت است؛ بحث دوم کلان نگری است، نقشه کلانی که مد نظر رهبری است در اینجا پیگیری شود. چه مجموعه‌ای در مجلس عدالت را که تقاضای مردم است به صورت کلان و ساختاری در ذیل کمیسیون آموزش و اقتصاد پیگیری کند؟ این فراکسیون به دنبال پیگیری نگاه کلان در مجلس است.

رضاخواه منتخب مردم تهران هم در این نشست گفت: ما روی موضوع مهمی دست گذاشتیم و باید مراقب باشیم که این موضوع ضایع نشود. رهبری تاکید داشتند و بالاخره انتظاراتی را مطرح کردند که نباید دستمایه حواشی سیاسی شود.

او افزود: بخشی از اهمیت گام دوم بخش‌های مربوط به معیشت و اقتصاد است. ما باید چند چالش اقتصادی روز مانند مسکن را تعریف کنیم و آن‌ها را تا آخر دوره پایش کنیم و بعد از چند ماه ببینیم که به چه خروجی رسید؛ نباید خودمان را درگیر مسائل جزئی کنیم که قابل پیگیری نیست.

سید احسان خاندوزی دیگر منتخب مردم تهران در ادامه گفت: بیانیه گام دوم نیازمند مجموعه اسناد حاشیه‌ای است که متأسفانه تولید این اسناد حاشیه‌ای تا امروز صورت نگرفت. از مهمترین اسناد حاشیه‌ای آسیب شناسی گام اول است، ما بدون اینکه بدانیم موفقیت‌ها و ناکامی‌های گام اول چه بوده نمی‌توانیم گام دوم را برداریم.

خاندوزی ادامه داد: در این بیانیه اعتقادات و باور‌ها مطرح نیست بلکه مسئله اداره یک سیستم پیچیده است که باید ببینیم چطور این امر محقق می‌شود. پیشنهادم این است که این فراکسیون در مرحله اول یک سند آسیب شناسی گام اول را تدوین کند. به عبارتی سند شاخص‌های گام دوم تنظیم شود.

او افزود: ما در این فراکسیون باید مجموعه از موازین را در نظر بگیریم و بگوییم این سند شاخص‌های گام دوم است و این شاخص طرح‌ها و لایحه‌های مجلس باشد. این به تدریج افراد خارج فراکسیون را ملزم می‌کند که خود را با این شاخص‌های مورد نظر رهبری تطبیق بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار