فیاض زاهد مطرح کرد:

فقدان مانیفست در اصلاحات/ مشکل اصلاحات را باید در لایه‌های عمیق تر جست‌وجو کرد

فعال اصلاح طلب گفت: فقدان مانیفست و تئوری سازنده از سوی اصلاح‌طلبان مشکلی است که در کف این آب وجود دارد.

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا فیاض زاهد فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی درباره معضلات موجود در جریان اصلاحات گفت: مشکل فقدان استراتژی و مانیفست سطح رویی بحران است و بحران در لایه‌های عمیق‌تری وجود دارد و آن بحران این است که در چنین زمین بازی چگونه می‌توانید بازی کنید.

او افزود: فقدان مانیفست و تئوری سازنده از سوی اصلاح‌طلبان یک مشکل است، اما این مشکلی است که در کف این آب وجود دارد و مشکلات عمیق‌تر را باید در لایه‌های زیرین جست‌وجو کرد.

فیاض زاهد همچنین گفت: مشکل جریان اصلاحات رهبری فردی، چون رئیس دولت اصلاحات نیست که اگر همه فعالان سیاسی و احزاب مثل وی بودند راه‌های برون رفت بهتری می‌شد فراهم کرد. از طرف دیگر همانطور که در برخی مقاطع به کوتوله‌پروری روی آوردیم و اکنون نیز در مجلس و دیگر نهاد‌ها برخی برخورد‌ها و سلیقه‌ها منجر به حذف نیرو‌های مؤثر و کارآمد شده، در جریان اصلاحات نیز با همین پدیده روبه‌رو هستیم.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به اینکه نوعی واگرایی و جدایی اجتماعی در جریان اصلاحات به چشم می‌خورد گفت: این جریان سیاسی در صورت بازبینی، تجدید ارزیابی و ارائه مانیفست جدید همچنان می‌تواند با توجه به حجم پتانسیل، کادر و نیرو‌ها و هوادارانی که در سراسر کشور دارد مجدداً به صحنه سیاسی بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار