امر به ورزش برای بانوان امر به معروف است/ راه اندازی پارک بانوان به همین جهت بود

دادستان شهرستان طبس گفت: امر به ورزش برای بانوان امر به معروف و پسندیده است و راه اندازی پارک بانوان به همین جهت بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین زارع حسینی دادستان شهرستان طبس در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، گفت: امر به ورزش برای بانوان چه کوچک و نوجوان و چه بزرگ امر به معروف و پسندیده است؛ و راه اندازی پارک بانوان هم در همین جهت بود.

او افزود: در قانون برای دوچرخه سواری جرم انگاری نشده است، ولی اختیاراتی را به ستاد امربه معروف و نهی از منکر داده که مصوبات آن قانونی و اجرای آن لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین زارع حسینی بیان کرد: اگر کسی مخالف مصوبات و قوانین ستاد یا نهادی است باید به دیوان عدالت ارجاع و درخواست ابطال آن را بدهدو اگر این اتفاق نیفتد اجرای آن قانونی و لازم است.

دادستان شهرستان طبس  ادامه داد: موتورسواری بانوان جرم و در قانون برای آن جرم انگاری شده است.

موتور سواری طبق قانون ممنوع است

سرهنگ فرحبخش ثانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس گفت: از اوایل فروردین ماه گزارشاتی مبنی بر دوچرخه سواری و موتور سواری و سگ گردانی در پارک‌ها و ماشین‌ها وجود داشت.

او با اشاره به ممنوع بودن دوچرخه سواری طبق مصوبات همین ستاد، افزود: طبق فتوای مقام معظم رهبری، دوچرخه سواری بانوان در مجامع عمومی و در انظار نامحرم، حرام است.

سرهنگ فرحبخش ثانی ادامه داد: طبق قانون اگر مصوبه‌ای در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس مصوب شود اجرای آن لازم و قانونی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، امام جمعه طبس گفت: اگر وکیلی یا قانون شناسی بخواهند آزادی غیر مشروعی را در قالب قانون ترویج دهند فاجعه است.

سرهنگ علیپور فرمانده انتظامی شهرستان طبس  گفت: دوچرخه سواری و سگ گردانی بنا به وظایفی که به ما محول شده تذکر لسانی و اخذ تعهد است و اگر در زمینه دوچرخه سواری تمکین صورت نگیرد دوچرخه گرفته و به پارک بانوان منتقل خواهد شد.

او افزود: در خصوص موتور سواری بانوان هیچ گونه تماسی با ۱۱۰ نداشته ایم و مصداقی را مشاهده نکرده ایم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.