دیوان لاهه خواستار پیگیری جرایم نیرو‌های حفتر در لیبی شد

دادستان دیوان بین‌المللی کیفری بر لزوم پیگیری جرایم نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فاتو بنسودا»، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه)، طی اظهاراتی بر لزوم پیگیری جرایم نیرو‌های تحت فرمان «خلیفه حفتر»، که خود را ارتش ملی لیبی معرفی می‌کنند، تاکید کرد.

فاتو بنسودا گفت که خشونت‌های گسترده‌ای در اطراف طرابلس در جریان است و اوضاع در حال بدتر شدن و آمار قربانیان نگران کننده است.

وی افزود: «از خشونت‌هایی در زندان‌ها و به خصوص در شرق لیبی مطلع شده‌ایم.»

دادستان دیوان بین‌المللی کیفری در ادامه ضمن اشاره به برخی ناپدید شدن‌های اجباری در لیبی گفت که اطلاعاتی درباره ربوده شدن یکی از اعضای زن پارلمان لیبی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل از طرف‌های درگیر در لیبی خواست مذاکرات را از سر بگیرند

لیبی همچنان صحنه جنگ تمام عیار قدرت‌های خارجی است

فاتو بنسودا در ادامه به این موضوع اشاره کرد که دیوان بین‌المللی کیفری از تحقیقات انجام شده در این خصوص به ویژه توسط دولت وفاق ملی لیبی و نیز دیگر کشو‌ها حمایت می‌کند.

دوشنبه هفته گذشته خلیفه حفتر به طور یکجانبه خود را حاکم سراسر لیبی اعلام و توافق «صخیرات» سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ را که در آن دولت وفاق ملی لیبی به رسمیت شناخته شده بود، لغو کرد. پس از آن اعلام کرد به مناسبت ماه مبارک رمضان آتش‌بس سراسری اعمال می‌کند که بلافاصله دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج و مستقر در طرابلس پیشنهاد آتش‌بس در ایام ماه مبارک رمضان را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار