لبنان سفیر آلمان را احضار کرد

در پی اقدام آلمان در «تروریستی» خواندن جنبش حزب‌الله لبنان، وزارت خارجه این کشور سفیر آلمان را فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، در پی اقدام اخیر دولت آلمان در «تروریستی» خواندن جنبش حزب‌الله، وزارت خارجه لبنان سفیر آلمان در بیروت را برای ارائه توضیح احضار کرد.

ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان، به سفیر آلمان گفت: حزب‌الله یکی از مولفه‌های اساسی سیاسی در کشور و نماینده قشر وسیعی از مردمو بخشی از پارلمان است.

سفیر آلمان هم در دیدار خود با وزیر خارجه لبنان مدعی شد: تصمیم مدت زمانی است اتخاذ شده است، بنابراین برلین حزب‌الله را گروهی تروریستی نمی‌داند و صرفا فعالیت‌هایش را در خاک آلمان ممنوع کرده است.

یازدهم اردیبهشت سخنگوی وزارت کشور آلمان در حساب توئیتر خود با لحنی خصمانه، جنبش حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی اعلام کرد و خبر داد مقامات برلین تمامی فعالیت‌های این حزب را در خاک آلمان ممنوع کرده‌اند.

این سخنگو در صفحه توئیترش نوشت: «هورست سیوفر، وزیر کشور آلمان، تمامی فعالیت‌های سازمان تروریستی شیعه حزب‌الله را در آلمان ممنوع کرد و در حال حاضر نیرو‌های امنیتی در چندین ایالت این کشور از همان ساعات اولیه صبح به مکان‌هایی که متعلق به حزب‌الله است یورش برده و افرادی را از اعضای این حزب بازداشت کرده‌اند.»

مقامات امنیتی آلمان مدعی هستند که حدود هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار