هوک: امیدواریم تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کنیم

مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد واشنگتن بتواند تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بریان هوک، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد واشنگتن بتواند تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

بر این اساس، هوک گفت: ما پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت را برای رای گیری آماده کرده ایم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم این قطعنامه را در شورای امنیت به تصویب برسانیم.

هوک مدعی شد: روسیه و چین منافع زیادی در ثبات و استقرار صلح در خاورمیانه دارند. اصلی‌ترین عامل بی ثباتی در خاورمیانه خشونت‌های فرقه‌ای و صادرات تسلیحات توسط ایران است!

این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد: ما قصد نداریم طرح خود را به سرعت پیش ببریم. ما با دیپلماسی هوشمندانه در حال مذاکره با تمامی طرف‌ها برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستیم و در ماه‌های آینده روی این موضوع تمرکز خواهیم کرد.

اظهارات برایان هوک درحالی مطرح می‌شود که روسیه پیشتر بر مخالفت خود با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت تاکید کرده است. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر در این باره گفت: علی رغم فشار‌های آمریکا تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت قابل تمدید نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
امید
۱۶:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا چطور سرنوشت کشور ها در دست پنج قلدر در جهان افتاده و با زد بندهای سیاسی بین خودشان حقوق و منافع دیگر کشورها را مورد چالش قرار میدهند.
آخرین اخبار