آسوشیتدپرس: آمریکا به دنبال تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران برای مدت نامعلوم است

دولت آمریکا به دنبال تمدید تحریم‌های تسلیحات متعارف شورای امنیت علیه ایران تا زمان نامعلوم است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد دولت آمریکا به دنبال تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران تا زمان نامعلوم است.

بر این اساس، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود در این باره گفتند: دولت ترامپ پیش نویس قطعنامه مدنظر خود برای تمدید تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را در میان برخی اعضای این شورا توزیع کرده است. آمریکا می‌کوشد پیش از پایان یافتن زمان تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت در پاییز سال جاری (ماه اکتبر)، قطعنامه خود را در این شورا به تصویب برسانند.

قرار است دیپلمات‌های آمریکایی در ماه می (اردیبهشت ماه) پیش نویس قطعنامه خود را در شورای امنیت به رای بگذارند. در این دوره استونی ریاست شورای امنیت را برعهده دارد که از اعضای ناتو و شرکای نزدیک آمریکا محسوب می‌شود.

با این حال، این خبرگزاری اعلام کرد روسیه و چین با قطعنامه آمریکا مخالف هستند. مسکو به صراحت از تلاش واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحات متعارف به تهران انتقاد کرده است و به احتمال زیاد با آن مخالفت خواهد کرد.

شورای امنیت دارای ۱۵ عضو است و هر قطعنامه‌ای که قرار است در این شورا به تصویب برسد باید موافقت ۹ عضو را داشته باشد. با این حال، ۵ کشور چین، روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه دارای حق وتو در شورای امنیت هستند و هر قطعنامه‌ای که قرار است در این شورا به تصویب برسد نباید با مخالفت آن‌ها مواجه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار