رئیس قوه قضائیه:

ارزی که برای عبور از تحریم به سختی به دست می‌آید را نباید حیف و میل کرد

رئیسی گفت: نباید اجازه داد ارزی که با تلاش‎های بانک مرکزی برای عبور از تحریم و به سختی به دست می ‎آید حیف و میل شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالناصرهمتی رئیس بانک مرکزی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، به ارائه گزارشی از سیاست‌های ارزی و ریالی کشور، شیوه اجرا و اقدامات جدید انجام شده درحوزه مبارزه با مفاسد در بانک مرکزی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی نیز ضمن تقدیر از اقدامات این بانک در دوران تحریم ظالمانه امریکا و تامین ارز مورد نیاز کشور گفت: بانک مرکزی در دوران تحریم که دولت امریکا و وزارت خزانه داری به دنبال افزایش فشار برمردم ایران است با اقدامات قابل تقدیر خود در تلاش برای عبور کشور از این مرحله و تامین ارز مورد نیاز کشوراست که نباید تلاش‎ها در این شرایط خاص نادیده گرفته شود.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این که بانک مرکزی نهاد کارشناسی است که نمی‌شود آن را دستوری اداره کرد،افزود: درباره سیاست‌های ارزی و ریالی پولی بانکی کشور باید با استفاده از ظرفیت کارشناسی بانک مرکزی تصمیم گیری شود و نمی‌توان این سیاست‎ها را دستوری و بدون توجه به نظرات کارشناسی تعیین و اجرایی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر لزوم اصلاح ساختار‌ها فسادزا در حوزه پولی و بانکی کشور نیز تاکید کرد و افزود: در مرحله اجرای سیاست‎های کلان پولی هم لازم است ساختار‌های فسادزا در نظام پولی و بانکی کشور اصلاح شود و با نظارت قوی جلوی سواستفاده عده‎ای فرصت طلب و سوداگر که به بیت‎المال و منابع مردم رحم نمی‎کنند گرفته شود. البته در مدیریت جدید شاهد این تغییر رویکرد و تلاش برای اصلاح این ساختار‌ها در بانک مرکزی هستیم که قابل تقدیر است.

رئیس قوه قضائیه به پیچیدگی و دشواری فرآیند تامین ارز مورد نیاز کشور در دوران تحریم ظالمانه امریکا اشاره کرده و افزود: ارز را نباید دست دلال داد و نباید اجازه داده ارزی که با تلاش‎های بانک مرکزی برای عبور از تحریم و به سختی به دست می‎آید حیف و میل شود. البته تلاش بانک مرکزی در دوره جدید مدیریتی آن در تقویت نظارت و کارشناسانه بودن سیاست‎های اتخاذی علی رغم تشدید تحریم‌ها در کنترل بازار ارز و با حداقل مداخله ارزی قابل تقدیر است که این نتیجه توجه به نظرات کارشناسی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر پشتیبانی دستگاه قضائی کشور از جایگاه کارشناسی و نظارتی و نقش تنظیم گری بانک مرکزی در حوزه پولی بانکی کشور افزود: پیشگامی بانک مرکزی در مبارزه با فساد که علاوه بر تلاش برای اصلاح ساختار‌ها و رویه‌های فساد زا در همکاری با مراجع قضایی در حوزه پیشگیری، شناسایی و تکمیل پرونده‎های مفاسد اقتصادی شاهد آن بوده‎ایم قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله جناب رئسی وظیفه قوه هست دنبال انها که ده ها هزار ماشین لوکس وا رد کردن با خون ملت ایران فروختن عدالت کجا بود طی سال گذشته انها که ارز گرفتن بردن ازادفروختن عدالت کجابود چهار دهه هست اختلاس کمر ملت شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
این ارزها که باگران شدن اجناس و خالی شدن سفره اکثر مردم ایران تامین می شود ،چرا توسط یک عده سلبیریتی بی خاصیت به خارج از کشور مرود و خرج عیش و نوش آنها می شود، خواهش میکنم در این زمینه فکری هم بحال مردم ضعیف بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب بشتر اسد و عموی گرامیشان چ ربطی به این موضوع آقای ریسی داره...
تو فقط خاستی بگی اره بشار اسد دزده. سوریه بده
باشه قبول سوریه بد. امریکای شما خوب
اصلا تو بشین صندلی جلو
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقاي رئيسي تو رو خدا يه فكري به حال اين گرانفروشي تو مملكت بكنيد. به خدا كمر مردم زير بار گراني خم مي شود و هستند ميليونها خانواده اي كه شرمنده زن و فرزند خود مي شوند به علت اين گراني در كشور. ما بسيار اميدواربوديم كه با آمدن شما با اين مساله گرانفروشي به شدت برخورد شود توليد كننده هر روز قيمت جديدي روي محصولات خود مي زند و مي بينيم كه فعلا گرانفروشان به شدت دارن جولان ميدن و كسي هم جلو دارشون نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سید محکم قاطع پای ثمره خون همسنگرانما شهیدمان بایست و خدایارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس دلارگرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
هه هه هه. شما داری توصیه می کنی که ارزی که برای عبور از تحریم به سختی به دست می‌آید را نباید حیف و میل کرد؟؟!!!
مگر صحبت یک قران دوهزار است؟!! حیف و میل بیت المال و پول همه اینقدری هست که بیست میلیون جوان بیکار دارد.
Germany
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعیت دارد که رفعت اسد برادر حافظ اسد و عموی بشار اسد برای خرید املاک پرشمار خود در فرانسه ۹۰ میلیون یورو از خزانه سوریه برداشت کرده است؟ دادگاهی در پاریس از چند ماه پیش پرونده‌ای برای بررسی محل تأمین دارایی‌های رفعت اسد گشوده است و قرار است به زودی حکم خود را صادر کند.
این حكم برای دادستان عمومی اسپانیا هم که اتهامات مشابهی علیه رفعت اسد مطرح کرده، اهمیت دارد. عموی ۸۲ ساله بشار اسد متهم است که با پول دزدی از بیت‌المال سوریه، چندین ملک در اسپانیا به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون یورو خریده است.
فهرست دارایی‌های رفعت اسد در فرانسه منتشر نشده است اما گفته می شود که او در پاریس دو ویلا، یک مزرعه پرورش اسب و یک قلعه قدیمی کاخ مانند دارد. او تمام اتهامات مطرح شده علیه خود در پاریس و مادرید را با قطعیت رد می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی از رئیس و معاونان ما هم همین اند.
آخرین اخبار