قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری پنتاگون برای ساخت مسلسل‌های مورد استفاده در افغانستان، عراق و لبنان

پنتاگون برای تولید مسلسل‌های مورد استفاده در افغانستان، عراق و لبنان با شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا قراردادی ۴۰۰ میلیون دلاری منعقد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پنتاگون یا همان وزارت دفاع آمریکا قراردادی به ارزش نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار با شرکت‌های اسلحه‌سازی این کشور منعقد می‌کند تا مسلسل‌های مدل M۱۶A۴ که قرار است در افغانستان، عراق، لبنان و چند کشور دیگر مورد استفاده قرار بگیرد، بسازند.

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد: دو شرکت «اف ‌ان آمریکا» در کارولینای جنوبی و «کلتس منوفکچرینگ» در کنتاکی برای بستن قرارداد به ارزش بیش از ۳۸۳ میلیون دلار با پنتاگون رقابت خواهند کرد تا مسلسل‌های مدل M۱۶A۴ بسازند که در کشور‌های افغانستان، عراق، لبنان، گرنادا و نپال به فروش رفته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا بر همین بیانیه، شرکت «فابریک نشنال هرستال» که با عنوان مخفف «اف ‌ان» شناخته می‌شود یک تولید‌کننده سلا‌ح‌های گرم در بلژیک است و در حال حاضر بزرگترین صادرکننده اسلحه‌های کوچک نظامی به شمار می‌رود.

شرکت «کلتس منوفکچرینگ» یک شرکت اسلحه سازی آمریکایی است که در سال ۱۸۳۶ تاسیس شده است.

وزارت دفاع آمریکا در حالی این قرارداد‌ها را با شرکت‌های اسلحه سازی منعقد می‌کند که این کشور همیشه حضور خود را در منطقه خاورمیانه برای ایجاد امنیت ضروری اعلام کرده است (!). حال آنکه بزرگ‌ترین تنش‌ها و جنگ‌های منطقه تاکنون به وضوح از سیاست‌های سلطه‌طلبانه این کشور ناشی شده است. در حقیقت خاورمیانه به بازار فروش کارخانه‌جات اسلحه‌سازی آمریکا تبدیل شده است. این کشور از یک سو با ایجاد انواع ناامنی‌ها و تنش‌ها تلاش می‌کند این فکر را القا سازد که حضور آن در منطقه امری لایتغیر است، از سوی دیگر با این شیوه برخی از سران کشور‌های منطقه را متقاعد می‌کند که تولیدات کارخانجات اسلحه‌سازی آن را خریداری کرده و در انبار‌های خود ذخیره کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
در کل منطقه سرباران امریکایی و تاسیسات امریکایی تا با خاک زیر ورونشه فتنه ها بیشترو بیشتر خواهند شد. همه کشورهای منطقه باید یک ترمز دستی بکشه و به امریکا فرمان ایست بده.
آخرین اخبار