معاون پمپئو: سالهاست با رئیس بانک مرکزی لبنان در تحریم حزب‌الله همکاری می‌کنیم

معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد این کشور سال‌هاست با رئیس بانک مرکزی لبنان، در زمینه تحریم جنبش حزب‌الله همکاری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیوید شنکر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه العربیه مدعی شد این کشور سال‌های متمادی با ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان، در زمینه تحریم‌ها علیه حزب‌الله همکاری داشته است.

او گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا سال‌های متمادی با ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان، در زمینه تحریم‌های ایجاد شده علیه بانک‌ها و موسسات مالی وابسته به حزب‌الله و بستن حساب‌های این حزب، همکاری داشته است.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه شرایط موجود در لبنان نیز در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: حوادثی که در لبنان رخ می‌دهد نتیجه سیاست‌های نادرستی است که سال‌ها ادامه داشته است. 

شنکر در بخشی دیگر از اظهاراتش با اتهام‌زنی به کشورمان گفت: واشنگتن می‌خواهد عراق کشوری دارای حاکمیت مستقل باشد و وابسته به ایران نباشد.

او همچنین مدعی شد: واشنگتن مردم عراق را به برگزاری نشست و تشکیل کابینه‌ای که از اعتبار برخوردار باشد و توانایی پاسخ به خواسته‌های مردم را داشته باشد، تشویق می‌کند.

معاون پمپئو درباره یمن و توافقنامه ریاض نیز گفت: واشنگتن از اقدام ائتلاف سعودی در زمینه آتش‌بس یکجانبه در یمن استقبال می‌کند. واشنگتن انتظار دارد حوثی‌ها (جنبش انصارالله) نیز به این آتش بس بپیوندند و بر سر میز مذاکرات بنشیند و در این زمینه امتیاز بدهد.

شنکر همچنین تاکید کرد: برقراری آتش بس فرصتی را به مارتین گریفیتس خواهد داد تا بار دیگر برای مذاکرات به منظور محقق شدن آتش‌بسی دائم تلاش کند تا بتوان به راه حلی در این مذاکرات دست یافت.

او شورای انتقالی جنوب یمن را گروهی جدایی‌طلب معرفی کرد، اما گفت هم اکنون زمان آن فرا رسیده است که یمنی‌ها دور هم بنشینند تا به راه حلی برسند و درگیری‌ها را پایان دهند. این در حالی است که آمریکا حامی اصلی ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار