نگرانی پمپئو از خودمختاری جنوب یمن

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد خودمختاری در جنوب یمن تلاش‌های سازمان ملل برای احیای گفتگو‌های سیاسی را دشوار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به اعلام خودمختاری در جنوب یمن توسط گروه موسوم به شورای انتقالی که تحت حمایت امارات است واکنش نشان داد.

مایک پمپئو مدعی شد: «ایالات متحده از بیانیه شورای انتقالی جنوب در اعلام خودمختاری نگران است؛ این اقدامات یکجانبه تلاش‌های سازمان ملل برای احیای گفت‌وگو‌های سیاسی بین حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن) و دولت منصور هادی (رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن) را دشوار می‌کند.»


بیشتر بخوانید: انصار الله: با خروج اشغالگران از جنوب یمن گفت‌وگو جای تجزیه را می‌گیرد


گفتنی است، شورای انتقالی جنوب یمن ششم اردیبهشت طی اقدامی که مغایر با منافع عربستان بیان شده، اعلام خودمختاری کرد. همزمان با بیانیه رئیس این شورا، تحرکات نظامی نیرو‌های وابسته به این شورا در عدن از سر گرفته شد. این تصمیم موجب خشم دولت مستعفی یمن شده است، همزمان از این گروه درخواست شده تا به توافق ریاض بازگردد و این اعلامیه را لغو کند.

پیش از این نیز کریستوفر هنزل، سفیر آمریکا در یمن طی پیامی در حساب توئیتری خود ضمن انتقاد از تصمیم اعلام خودمختاری در جنوب این کشور، از شورای انتقالی در یمن خواست تا به فرآیند سیاسی که قبلا در ریاض توافق شده بازگردد.

سفیر آمریکا در یمن طی پیام خود مدعی شد: «چنین اقدامات یکجانبه‌ای منجر به وخامت بیشتر اوضاع می‌شود و موجب  بی‌ثبات‌تر شدن یمن می‌کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار