دولت هادی: خودمختاری مناطق جنوبی یمن شورشی آشکار است

دولت مستعفی و فراری یمن به ریاست منصور هادی، اقدام شورای انتقالی جنوب در اعلام خودمختاری را شورشی آشکار علیه خود و موجب نابودی تلاش‌ها برای اجرای توافق ریاض دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت مستعفی و فراری یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی، در بیانیه‌ای اقدام شورای انتقالی جنوب در اعلام خودمختاری مناطق جنوبی این کشور را موجب نابودی تلاش‌ها برای اجرای توافق ریاض دانست.

دولت مستعفی یمن در این بیانیه اعلام خودمختاری برای جنوب یمن را شورشی آشکار علیه دولت منصور هادی و کودتا علیه توافق ریاض و نهاد‌های دولتی خواند و تاکید کرد: «ما شورای انتقالی و فرماندهان آن‌ها را که در ابوظبی هستند مسئول عدم اجرای توافق ریاض می‌دانیم.»

دولت منصور هادی بار دیگر ائتلاف را به حمایت از این دولت مستعفی دعوت کرد و گفت ائتلاف با حمایت از مشروعیت به مسئولیت حساس و تارخی خود در قبال تمامیت ارضی و یکپارچگی یمن عمل کند.


بیشتر بخوانید: واکنش انصارالله به اعلام خودمختاری در جنوب یمن

مخالفت استان‌های جنوبی یمن با اعلام خودمختاری شورای انتقالی


شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات بهره می‌برد، از نیمه شب گذشته (شنبه شب)، ضمن اعلام وضع فوق العاده در جنوب، این منطقه را منطقه‌ای خودگردان اعلام کرد. مناطق جنوبی یمن در پنج روز اخیر شاهد ناآرامی و تظاهرات بود.

این شبکه افزود نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن، ساختمان بانک مرکزی را در عدن محاصره کردند.

همچنین شبکه المیادین نیز افزود لشکر العاصفه (توفان) وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن از تسلط بر مراکز مهم دولتی در عدن خبر داد.

این در حالی است که کمیته امنیتی استان شبوه یمن اعلام کرد هیچ کس به جز رئیس‌جمهور قانونی نمی‌تواند در کشور وضع فوق‌العاده اعلام کند. این کمیته افزود برنامه‌های شورای انتقالی از نگاه ما مردود است و شبه‌نظامیان نمی‌توانند جایگزینی برای دولت کشور باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار