دستگیری موبایل قاپان موتورسوار پرسه زن در مقابل متروهای تهران

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه‌ای که با یک دستگاه موتورسیکلت سبز رنگ ۱۰ فقره سرقت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته یگان انتظامی مترو در جریان وقوع یک فقره موبایل قاپی نافرجام در جلوی درب ورودی مترو توسط ۲ مرد جوان سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت سبز رنگ قرار گرفتند. پس از حضور ماموران در محل مشخص می‌شود ۲ موتورسوار قصد سرقت موبایل خانمی را داشتند که با هوشیاری مردم این سرقت نافرجام مانده و موبایل یکی از سارقان که در محل سرقت بر جا مانده بود به ماموران پلیس مترو تحویل می‌شود.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "موبایل قاپی" و ارجاع پرونده‌های مشابه دیگری به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: شاکی اصلی پرونده به کارآگاهان اظهار کرد: حدود ساعت ۱۹:۳۰ در جلوی درب مترو در حال مکالمه با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان دو جوان حدودا ۲۵ ساله با یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سبز رنگ نزدیکم شدند و در یک لحظه گوشی ام را از دستم قاپیدند؛ سرعت سرقت و قاپیدن گوشی به اندازه‌ای بود که در چند ثانیه اول قادر به انجام هیچ کاری نبودم و با کمک مردم و مسافران مترو سارقان موبایل من را به زمین انداخته و متواری شدند.

سرهنگ نجفی در خصوص شناسایی متهمان ابراز داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند تصویر واضحی از سارقان به دست بیاورند و مشخص شد که متهم سابقه دار بوده و پیش‌تر با همین جرم دستگیر شده است و به تازگی از زندان آزاد شده است.


بیشتر بخوانید: دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای شمال و شمال شرق تهران


وی اضافه کرد: اولین سارق پرونده با هماهنگی‌های قضائی در یک عملیات پلیسی در بیست و ششم فروردین ماه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

این مقام پلیسی با بیان اینکه متهم در بازجوئی اولیه به ده فقره موبایل قاپی به همکاری یکی از همدستانش و فروش آن‌ها به دستفروشان اعتراف کرد، گفت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه همدست متهم را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی تیمی از کارآگاه برای دستگیری وی به مخفیگاهش اعزام و موفق شدند سارق را که قصد فرار از پشت بام داشت، دستگیر کنند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف صریح متهمان به ۱۰ فقره سرقت شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار گرفت و تعدادی از شاکیان پرونده شناسایی شدند.

سرهنگ کارآگاه نجفی گفت: از کلیه مال باختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کیف قاپی و موبایل قاپی قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم پرونده به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار