نیویورکی‌ها از سازمان جهانی بهداشت شکایت کردند

مردم شهر نیویورک آمریکا از سازمان جهانی بهداشت به علت نحوه واکنش آن به شیوع ویروس کرونا شکایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ساکنان بخشی از شهر نیویورک که یکی از اولین نقاط در آمریکا بودند که بیشترین شیوع ویروس کرونا را تجربه کردند، روز دوشنبه از سازمان جهانی بهداشت شکایت و آن را به قصور فاحش در نحوه واکنش نشان دادن به همه‌گیری کووید-۱۹ متهم کردند.

آن‌ها در این شکایت، سازمان جهانی بهداشت را به اعلام نکردن به موقع خبر همه‌گیری کرونا، نظارت نداشتن بر شیوع اولیه این بیماری در چین، ارائه نکردن به موقع دستورالعمل‌های درمانی و تبانی با دولت چین متهم کردند.

سازمان جهانی بهداشت، هنوز به این اقدام واکنش نشان نداده است.

این شکایت در حالی صورت می‌گیرد که عملکرد ضعیف دولت واشنگتن در مقابله با شیوع کرونا در آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

هفته پیش هم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تهدید‌های خود علیه سازمان جهانی بهداشت را عملی کرد و کمک مالی کشورش در کمک به این سازمان را به حال تعلیق درآورد.

او در توجیه این اقدام خود گفته است که سازمان جهانی بهداشت در انجام وظایفش در قبال همه‌گیری کرونا موفق نبوده و باید پاسخگو باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا این نهاد بین‌المللی را متهم کرد که درباره شیوع کووید ۱۹ پنهان‌کاری کرده است. او پیش از این نیز سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین متهم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار