کره جنوبی: هیچ نشانه غیرمعمولی درباره وضع سلامت کیم جونگ اون مشاهده نشده است

در پی ادعای آمریکا درباره وخامت حال رهبر کره شمالی، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد هیچ نشانه غیرمعمولی درباره این موضوع مشاهده نشده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه سی ان ان  به نقل از یک منبع ناشناس ادعا کرد آمریکا در حال نظارت بر اطلاعاتی است که نشان می‌دهد رهبر کره شمالی پس از یک عمل جراحی در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

یک مقام آمریکایی ناشناس دیگر نیز به سی ان ان گفت نگرانی‌ها درباره سلامت کیم جونگ اون صحت دارد، اما ارزیابی میزان آن دشوار است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در خصوص گزارش‌های ضد و نقیض در خصوص وضع سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اعلام کرد هنوز چیزی برای تائید در دست نیست و هیچ اقدام غیرمعمولی در کره شمالی تاکنون مشاهده نشده است.

بر اساس گزارش یک روزنامه دیگر کره جنوبی با استناد به یک منبع ناشناس در کره شمالی، کیم جونگ اون تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و گفته می‌شود تا حدی بهبود یافته، ولی همچنان در مرکز پزشکی هیان گاسان، بیمارستان خانوادگی خانواده کیم، تحت معالجه قرار دارد. هرچند هیچ منبع رسمی در کره شمالی تاکنون این ادعا‌ها را تائید نکرده است.

خبرگزاری یونهاپ نیز به نقل از مقامات کره جنوبی گزارش داد که هیچ نشانه غیرمعمولی در خصوص سلامتی کیم جونگ اون مشاهده نشده است. بنا به گزارش یونهاپ، کیم جونگ اون آخرین بار ۱۱ آوریل در جلسه حزب حاکم کره شمالی حضور یافت و از آن زمان در انظار عمومی دیده نشده است.

پس از آنکه در ۱۵ آوریل کیم جونگ اون در مراسم بزرگداشت تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگ او و بنیانگذار کره شمالی، که از مهمترین روز‌ها در تقویم رسمی کره شمالی محسوب می‌شود، حضور نیافت، گمانه زنی‌ها در خصوص وضع سلامت او بالا گرفت. همچنین نشست سالانه مجمع عالی خلق کره شمالی پس از دو روز تاخیر بدون حضور کیم جونگ اون برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار