برگزاری نشست سالانه مجمع عالی خلق کره شمالی بدون حضور کیم جونگ اون

گزارش رسانه‌های کره شمالی حاکی از آن است که نشست سالانه مجمع عالی خلق روز گذشته بدون حضور رهبر این کشور برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته نشست سالانه مجمع عالی خلق کره شمالی پس از دو روز تاخیر بدون حضور کیم جونگ اون، رهبر این کشور، برگزار شد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) با اعلام این خبر نوشت در نشست روز گذشته که ابتدا قرار بود ۱۰ آوریل برگزار شود «چو ریونگ هایه» رئیس هیئت رئیسه مجمع عالی هدایت این نشست را برعهده داشت. با این حال این خبرگزاری به علت تاخیر دو روزه در برگزاری این نشست اشاره‌ای نکرد. هایه پس از کیم دومین مقام قدرتمند در این کشور محسوب می‌شود.

نشست سالانه مجمع عالی خلق کره شمالی همه ساله در ماه آوریل و پیش از روز تولد «کیم ایل سونگ» رهبر فقید کره شمالی، که در ۱۵ آوریل جشن گرفته می‌شود برگزار می‌گردد. به طور معمول پیونگ‌یانگ از اینگونه جلسات برای بحث در مورد موضوعات با اهمیت مانند تجدید نظر در قانون اساسی، تهیه بودجه ایالتی یا اعلام تجدیدنظر در مورد تغییر ساختار کابینه استفاده می‌کند.

با وجود همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، تاکنون کره شمالی هیچ مورد ابتلا به این ویروس را اعلام نکرده است. پیشتر این کشور اعلام کرده بود حدود ۵۰۰ نفر در قرنطینه هستند. تخمین زده می‌شود بیش از ۲۰۰۰ نفر در این کشور قرنطینه شده بودند که اعلام شد تعداد آن‌ها به حدود ۵۰۰ نفر کاهش یافته است. علی‌رغم قرنطینه مردم، پیونگ یانگ همچنان تاکید دارد هیچ مورد ابتلا به کرونا در این کشور تایید نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار