قرار گرفتن نام ۱۳ نفر از مخالفان حکومت سیسی در فهرست تروریسم

دادگاه کیفری قاهره در حکمی زیاد العلیمی، عضو سابق پارلمان مصر و ۱۲ نفر دیگر از جمله یک فعال سیاسی-مصری فلسطینی را به فهرست تروریسم در این کشور اضافه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه مصری الجریده، دادگاه کیفری قاهره، پایتخت مصر در حکمی ۱۳ نفر از جمله یک عضو سابق پارلمان مصر و یک فعال سیاسی مصری-فلسطینی به مدت ۵ سال به فهرست تروریسم در این کشور اضافه کرد.

یک مقام قضایی مصر هم که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفته است که دایره رسیدگی به جرایم تروریستی تصمیم گرفته که زیاد العلیمی، عضو سابق پارلمان مصر و ۱۲ نفر دیگر از جمله رامی شعث، یک فعال سیاسی مصری-فلسطینی را که در قضیه خلیه الامل (باند امید) متهم شناخته شده‌اند به مدت ۵ سال در فهرست تروریسم جای دهد.

در ژوئن گذشته دادستان امنیت کشور مصر ۸ نفر را به اتهام عضویت در گروه ممنوع الفعالیت اخوان المسلمین و مدیریت شرکت‌های حامی مالی پروژه سرنگونی حکومت که در رسانه‌ها به موضوع خلیة الأمل معروف است، به حبس محکوم کرد.


بیشتر بخوانید: داعش مسئولیت انفجار در سینای مصر را بر عهده گرفت


العلیمی ۴۰ ساله یکی از رهبران جوان انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ مصر و از برجسته‌ترین بازداشتی‌های مصر در کنار عمر الشنیطی، مدیر اجرایی یکی از بانک‌های سرمایه گذاری و حسام مونس و هشام فواد از روزنامه نگاران مصری است.

آن زمان وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای گفت که ۱۹ شرکت و نهاد اقتصادی تحت مدیریت پنهانی برخی رهبران اخوانی است و میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها به ۱۵ میلیون دلار می‌رسد.

در پنجم ژوئیه گذشته مقامات مصری در قاهره، شعث را که هماهنگ کننده جنبش تحریم و خارج کردن سرمایه گذاری‌ها و اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل بود و از فعالان تاثیرگذار در انقلاب ۲۰۱۱ مصر به شمار می‌رفت بازداشت کردند و همسر فرانسوی او را هم به کشورش بازگرداندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار