وعده وام ۵۰۰ میلیون تومانی به کارگاه‌ها از سوی وزارت تعاون

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون اخذ وثیقه از ابتدای فروردین امسال در اختیار کارآفرینان قرار گرفته شده است.

محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ورود بیماری کووید ۱۹ در کشور آثار اقتصادی و اجتماعی زیادی را به همراه داشت و اگرچه تولیدکنندگان لباس را با مشکلاتی روبرو کرد اما آن ها توانستند با همت عالی خود و خطوطی که داشتند نه تنها به کارگران خود کمک کنند تا این افراد اخراج نشوند بلکه به بخش بهداشت کشور در چنین شرایط بحرانی و ضروری نیز کمک کردند.

وی تصریح کرد: ما یک تعاونی برای تامین نیاز تولید کنندگان پوشاک داریم که متشکل از ۲۹ برند نام آشنای تولید پوشاک در ایران است که هریک از آن ها هم در داخل و هم در خارج از کشور برندهای قوی هستند به طوری که مردم در حوزه های مختلف پوشاک از آن ها خرید می کنند.

کبیری گفت: تعاونی تامین نیاز، پس از آسیب های ناشی از کرونا به تغییر خطوط خود پرداخت و در حوزه تولیداتی مثل البسه بیمارستانی و ماسک ورود پیدا کرد، از این رو ما هم طی تفاهم نامه ای چهارجانبه بین معاونت امور تعاون، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و صندوق کارآفرینی امید به مجموعه تعاونی هایی که هم در حوزه البسه های بیمارستانی موردنیاز کشور و هم آن دسته که تولید پوشاک خود را تغییر داده اند، تسهیلاتی با نرخ ترجیعی اعطا کردیم که هم این تغییر خطوط را داشته باشند و هم این که تولیدات خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: در همین راستا تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان هم ضمانت سرمایه گذاری تعاون بدون اخذ وثیقه به این افراد داده می شود تا به راحتی و ظرف یک روز این وام را از بانک توسعه تعاون که از منابع صندوق کارآفرینی امید در آن جا سپرده گذاری شده است استفاده کنند.

معاون امور تعاون، در رابطه با اقداماتی که این کارخانه‌ها باید انجام دهند، گفت: آن‌ها هم می‌توانند به بانک توسعه تعاون مراجعه کنند و هم می‌توانند درخواست خود را از طریق یک نامه رسمی به معاونت امور تعاون وزارت تعاون اعلام کنند و ما هم افراد را به این بانک معرفی می‌کنیم.

کبیری ادامه داد: وام‌هایی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان نیاز به وثیقه ندارند، اما برای مبالغ بیشتر از این سقف باید وثیقه‌های موردنیاز گذاشته شود.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که در کمترین زمان، بیشترین حمایت را از مجموعه تولیدکنندگان البسه بیمارستانی داشته باشیم چرا که این البسه به نوعی اسلحه مورد نیاز پرستاران و پزشکانی است که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا درحال تلاش هستند.

معاون امور تعاون در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعاونی تامین نیاز، یک قرارداد ۲۰۰ هزارتایی با سازمان غذا و دارو به منظور تولید ۲۰۰ هزار قطعه گان و لباس بیمارستانی را امضا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تولید کننده
۲۳:۳۹ ۲۰ تير ۱۳۹۹
سلام من تولیدی ملسک دارم و برای تامین مواد اولیه و ارتقاء خط تولید خواستم این وام رو بگیرم ولی . نمیدن. ایشون گفته یک روزه وام میدن ولی ۴۰ روزه که بانک منو سر میدوونند و هی امروز و فردا میکنه .
آخرین اخبار