کرملین: توافق اوپک پلاس مانع هرج و مرج در بازار انرژی شد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد توافق اوپک پلاس سبب شد تا جلوی هرج و مرج‌ها در بازار انرژی گرفته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، سخنگوی کاخ کرملین امروز دوشنبه در اظهاراتی، توافق گروه اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید نفت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این توافق، مسأله‌ای مهم است و مانع ایجاد هرج و مرج در بازار انرژی شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود: این توافق تأکید دارد کشور‌های تولید کننده نفت که در گروه اوپک پلاس (OPEC+) قرار دارند و نیز کسور‌های نفتی دیگر، قادر هستند به تفاهم در زمینه ایجاد ثبات در بازار انرژی برسند.

وی همچنین گفت: این توافق مانع ایجاد هرج و مرج در بازار‌های نفتی شد؛ همچنانکه به نوعی به ثبات قیمت‌های نفت کمک کرد.
کشور‌های عضو گروه اوپک پلاس به رهبری روسیه و عربستان روز یکشنبه از بزرگترین کاهش تولید نفت در تاریخ با امید به بالارفتن قیمت نفت در میان بحران همه گیری ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» خبر دادند.

طبق این توافق، گروه کشور‌های نفتی از ابتدای ماه مه تولید خود را به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز با امید بالارفتن قیمت نفت در میان شیوع کرونا کاهش خواهند داد. این کاهش تولید تا پایان ماه اوریل سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

گفتنی است پیشتر وزیر نفت کویت نیز توافق برای کاهش تولید نفت را بزرگترین توافق در تاریخ توصیف کرده بود.

او گفته بود: توافق سازمان کشور‌های صادرکننده نفت «اوپک» و کشور‌های خارج از اوپک بر سر کاهش میانگین تولید نفت به میزان ده میلیون بشکه در روز، یک توافق تاریخی است. وزیر نفت کویت همچنین این توافق را بزرگترین توافق در تاریخ نفت توصیف کرده بود.

گروه اوپک پلاس متشکل از ۲۴ کشور تولید کننده نفت است که ۱۴ عدد از آن‌ها از اعضای اوپک و ۱۰ عضو آن نیز از کشور‌هایی تشکیل شده که به مانند روسیه عضو اوپک نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار