عربستان برای دومین بار از انتشار اطلاعات قیمت نفتی خود امتناع کرد

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، عربستان سعودی برای دومین بار از انتشار داده‌های مربوط به قیمت نفت خود در ماه می‌امتناع کرده است.

عربستان برای دومین بار از انتشار اطلاعات قیمت نفتی خود امتناع کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عربستان سعودی از انتشار آمار مربوط به قیمت نفت خود برای ماه می، که در ابتدا قرار بود در ۵ آوریل منتشر شود، برای دومین بار امتناع کرده است.

پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد داده‌های رسمی قیمت فروش، که از سوی برخی کشور‌های نفتی حوضه خلیج فارس به عنوان یک قیمت مرجع استفاده می‌شود و تولید نزدیک به ۱۴ میلیون بشکه در روز را تحت تاثیر قرار می‌دهد، قرار است روز یکشنبه (فردا) منتشر شود.

اوایل هفته جاری یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفت مسئولان تاسیسات نفتی آرامکو عربستان انتشار ارقام مربوط به قیمت نفت خود را تا روز جمعه و به دلیل امتناع مکزیک از کاهش تولیدات نفتی خود به تعویق خواهد انداخت و این قیمت‌ها به نتیجه نشست روز پنج شنبه گروه اوپک پلاس با موضوع تثبیت بازار جهانی نفت بستگی خواهد داشت.

تاسیسات نفتی آرامکو عربستان هنوز درباره چرایی امتناع از انتشار داده‌های قیمت نفتی خود در ماه می‌اظهارنظر نکرده است.

گروه اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه خود که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، بر کاهش تولید نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند. این میزان کاهش، تنها ده درصد از نفت عرضه شده طبیعی در جهان را شامل می‌شود.

در حالی که عربستان و روسیه با کنار نهادن اختلافات خود تلاش کردند توافقی در کاهش تولید نفت حاصل شود، مکزیک با مخالفت در پیوستن به این کاهش تولید، بدون تأیید این توافق، جلسه را ترک کرد.

با این حال آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک روز جمعه اعلام کرد این کشور در توافق و هماهنگی با آمریکا میزان تولید نفتی خود را به ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار