نشنال اینترست: حمله ایران محدودیت‌های پدافند هوایی آمریکا را آشکار کرد

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی می‌گوید که حمله ایران به پایگاه عین الاسد محدودیت‌های پدافند هوایی آمریکا را نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه تحلیلی «نشنال اینترست» در گزارشی می‌نویسد که حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد نشان داد که پدافند هوایی آمریکا نقص دارد.

در این گزارش آمده است: حمله موشکی روز ۷ ژانویه ایران به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق به سرعت سوالات بسیاری در این باره مطرح کرد که چرا این پایگاه هیچ سامانه پدافندی نداشت.

این پایگاه آمریکایی در ادامه می‌افزاید: آمریکا اکنون در حال انتقال سامانه موشکی پاتریوت به پایگاه عین الاسد است همانگونه که بعد از حمله ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ به تاسیسات نفتی عربستان، سامانه دفاع موشکی تاد را به این کشور ارسال کرد.

نشنال اینترست در بخش دیگری می‌نویسد: در این اقدامات به نظر می‌رسد که آمریکا تهدید‌های ایران را یک گام عقب‌تر دنبال می‌کند. این استقرار‌های خطی و واکنشی در کوتاه مدت قابل درک است، اما این رویکرد ناپایدار خواهد شد. مقابله با تهدید به روش‌های هوشمندانه‌تر و خلاقانه‌تری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه این گزارش آمده است: درست است که حمله ایران په پایگاه عین الاسد آسیب پذیری استقرار‌های رو به جلو آمریکا را نشان داد و برای حال حاضر استقرار پاتریوت و تاد‌های بیشتر می‌تواند این خلا را پر کند، اما همواره تعداد پاتریوت‌ها و تاد‌ها محدود خواهند بود.

ماه ژانویه سال جاری ارتش آمریکا در اقدامی تجاوزکارانه، سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی از همرزمان آن‌ها را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

در پاسخ به این اقدام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه عین الاسد را هدف حمله موشکی قرار داد که این حمله خسارات گسترده‌ای را در این پایگاه به همراه داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار