فائوچی: دنیا دیگر به دوران پیش از کرونا باز نمی‌گردد

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در یک نشست خبری گفت دنیا دیگر هرگز به دروان پیش از کرونا باز نمی‌گردد و این ویروس هر ساله به طور فصلی ظاهر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز گذشته گفت که جهان هرگز به آنچه که پیش از شیوع کرونا «عادی» تلقی می‌شد باز نخواهد گشت. او این سخنان را در یک نشست خبری در کاخ سفید و در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره کشف واکسن کرونا و بازگشت آمریکا به روال عادی پیش از شیوع این بیماری مطرح ساخت.

فائوچی گفت: «اگر بازگشت به روال عادی به این معنا باشد که طوری عمل کنیم که هرگز مشکل کرونا وجود نداشته، فکر نمی‌کنم چنین وضعیتی تا پیش از به وجود آمدن شرایطی که بتوانیم همه مردم را (با یک واکسن) حفاظت کنیم، روی دهد». او در ادامه اضافه کرد: «وقتی می‌گوییم "بازگشت به حالت نرمال" منظورمان چیزی کاملاً متفاوت از آنچه که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، است؛ زیرا درست الان در حال کاهش شدید خسارت‌های ناشی از کرونا هستیم».

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در ادامه گفت: «کم‌کم به نقطه‌ای برمی‌گردیم که بتوانیم مانند یک جامعه عمل کنیم. اگر بخواهید به شرایط پیش از کرونا بازگردید، چنین چیزی به دلیل این حقیقت که تهدید هنوز وجود دارد احتمالا هرگز روی نخواهد داد.»

فائوچی پیشتر پیش‌بینی کرده بود که احتمالا ویروس جدید کرونا هر ساله به طور فصلی باز خواهد گشت. اما روز گذشته با توجه به درمان‌های امیدوارکننده و واکسن‌هایی که در حال آزمایش هستند درباره آینده ابراز خوشبینی کرد. او گفت با توجه به پیشرفت‌های علمی که در زمینه درمان کرونا صورت گرفته مطمئن است که «هرگز مجبور نخواهیم شد به جایی که در حال حاضر در آن هستیم بازگردیم.»

ویروس جدید کرونا با نام کووید-۱۹ که دو ماهی است در سراسر جهان شیوع یافته تاکنون یک میلیون و ۳۴۹۸۷۷ نفر را در سراسر جهان مبتلا ساخته است. در مجموع ۷۴۸۲۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. آمریکا نیز همچنان با ۳۶۷۶۵۰ مبتلا و ۱۰۹۴۳ قربانی در صدر جدول کشور‌های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار