افزایش قربانیان مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان/۶۵ نفر جان باختند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش قربانیان مصرف مشروبات الکلی تقلبی در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: علیرغم هشدار‌های متعدد و مستمر در روز‌های گذشته همچنان مواردی از مراجعه با مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی تقلبی به مراکز درمانی استان مشاهده می‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۳۴ نفر بر اثر مصرف این مشروبات در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد، ۱۸ نفر از این آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مداوا قرار دارند.

بر اساس آخرین گزارش تا روز گذشته بیش از ۶۲۰ نفر در اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان به بیمارستان‌ها مراجعه کردند و ۵۱ نفر فوت شدند.

فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میانگین سنی افراد مسموم بر اثر مشروبات را در خوزستان، ۳۴ سال اعلام کرده که کم سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آن‌ها ۷۲ ساله است.

او اظهار داشت: شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شد، بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم به هیچ وجه اقدام به خوردن الکل نکنند چرا که هیچگونه اثری در روند درمان کرونا ندارد.

این مراجعات از روز ۱۶ اسفند آغاز شد و بیشترین میزان مراجعه در تاریخ ۱۸ اسفند گزارش شد که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند. در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در روز ۲۰ اسفند نیز ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول مراجعه کردند. نخستین مراجعه برای مسمومیت الکل تقلبی در تاریخ ۱۶ اسفند بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.