پاکستان: پیام رهبر ایران در همبستگی با مسلمانان هند ستودنی است

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی از وضعیت مسلمانان هند، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حمایت از آنان را مهم و ستودنی دانست.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی از وضعیت اسفناک مسلمانان هند، از جامعه جهانی خواست نسبت به نقض حقوق بشر و اقلیت‌های مذهبی به ویژه مسلمانان در هند توجه کنند.

وزیر خارجه پاکستان در سخنرانی امروز یکشنبه (۱۸ اسفند) در جمع خبرنگاران با انتقاد از عدم دخالت پلیس هند در درگیری‌های این کشور علیه مسلمانان، تاکید کرد: «عدم دخالت پلیس هند می‌تواند سرآغاز حملات خطرناکی علیه اقلیت‌های مذهبی در این کشور باشد.»

قریشی با قدردانی از نقش رهبر انقلاب اسلامی ایران در همبستگی با مسلمانان هند، اعلام کرد: «پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حمایت از مسلمانان هند، مهم و ستودنی است.»


بیشتر بخوانید:


وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با قدردانی از تظاهرات مسلمانان بنگلادش و افغانستان در محکومیت قتل عام مسلمانان هند، خواستار لغو سفر به دهلی نو شد.

وی با اشاره به بازدید نماینده دبیر کل سازمان کشور‌های اسلامی از کشمیر، تاکید کرد که مردم و دولت پاکستان در کنار برادران و خواهران کشمیری خود ایستاده و برای احقاق حقوق آن‌ها تلاش می‌کند.

وی همچنین در خصوص وضعیت افغانستان نیز گفت که گفتگو‌های بین‌الافغانی منجر به ایجاد مذاکراتی برای ترسیم مسیر آینده آن‌ها خواهد شد.

پیش از این عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز در پیامی به زبان فارسی از موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در قبال جنایت علیه مسلمانان هند، قدردانی کرده بود.

گفتنی است، طی هفته گذشته افراط‌گرایان هندو ضمن حمله به مساجد به طرز وحشیانه‌ای اقدام به ضرب و شتم و بعضا سوزاندن مسلمانان کرده‌اند. این خشونت‌ها که ده‌ها مسلمان را به کام مرگ کشانده همزمان با سفر ترامپ به هند آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار