حزب لیکود خواستار بازشماری آرا شد

حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، خواستار بازشماری آرا انتخابات روز دوشنبه در سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی نتیجه نهایی انتخابات در سرزمین‌های اشغالی را اعلام کرد.

با اعلام نتایج نهایی این انتخابات، حزب لیکود ۳۶ کرسی و حزب آبی و سفید ۳۳ کرسی کنست را از آن خود کرده‌اند.

بر این اساس احزاب راست‌گرای نزدیک به لیکود ۵۸ کرسی کنست و احزاب چپ و میانه نزدیک به حزب آبی و سفید ۵۵ کرسی را از آن خود کرده‌اند و هیچ طرفی موفق به کسب اکثریت ۶۱ کرسی کنست نشده است.

حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، خواستار بازشماری آرا انتخابات روز دوشنبه در سرزمین‌های اشغالی شده است.

حزب لیکود علاوه بر این درخواست عدم انتشار نتایج را مطرح کرده بود، اما پیش از ارسال این درخواست، کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی نتایج نهایی را اعلام کرد.

در یک سال اخیر رژیم صهیونیستی با بحرانی به نام بحران انتخابات مواجه شده است. پس از حمله سال ۹۷ حماس به اسرائیل، برخی از شخصیت‌های جنگ‌طلب مانند آویگدور لیبرمن از کابینه نتانیاهو خارج و کابینه وی را از اکثریت انداختند.

این مسئله منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام در فروردین ۹۸ شد. در این انتخابات دو رقیب به نام نتانیاهو و بنی گانتس حضور داشتند که در نهایت هیچ کدام موفق به تشکیل ائتلاف با حضور ۶۱ نماینده از ۱۲۰ نماینده پارلمان اسرائیل نشدند و انتخابات زودهنگام دوم در شهریور ماه ۹۸ برگزار شد و باز نتیجه انتخابات به تشکیل کابینه منجر نشد. در نهایت نیز قرار بر این شد انتخابات سوم زودهنگام در اسرائیل برگزار شود. این انتخابات روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۸ برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار