پکن: اقدامات آمریکا علیه رسانه‌های چینی منعکس‌کننده ذهنیت «جنگ سرد» است

چین در واکنش به اقدام اخیر مقامات واشنگتن در کاهش تعداد کارکنان رسانه‌های چینی مستقر در آمریکا، این عمل را ناشی از داشتن ذهنیت جنگ سرد دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین امروز ضمن انتقاد از اقدام روز گذشته واشنگتن مبنی بر کاهش تعداد کارکنان خبرگزاری‌های بزرگ چین که در آمریکا مستقر هستند، آن را ناشی از داشتن ذهنیت «جنگ سرد» دانست.

ژائو لیجیان، یک مقام وزارت خارجه چین، در این خصوص گفت این اقدام آمریکا تاثیر بسیار منفی بر روابط دوجانبه دارد و پکن حق پاسخگویی به این اقدام واشنگتن را دارد.

روز گذشته، یک مقام ارشد وزارت خارجه چین اعلام کرد بر اساس محدودیت‌های جدید اعلام شده از سوی واشنگتن رسانه‌های خبری دولتی چین باید تعداد کارمندان خود را در خاک آمریکا به ۱۰۰ نفر کاهش دهند. این محدودیت پنج نهاد خبری را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از جمله خبرگزاری شینهوا، تلویزیون مرکزی چین، سی‌سی تی‌وی، رادیو بین‌المللی چین، شرکت توزیع روزانه چین و یک نهاد دیگر.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، پیشتر گفته بود این مجازات در پاسخ به محدودیت‌هایی است که چین برای روزنامه‌نگاران آمریکایی اعمال کرده است. ماه گذشته، چین اعتبار سه خبرنگار وال استریت ژورنال را باطل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار