عزم جهانی برای شکست ویروس کرونا؛

فرانسه وارد مرحله دوم اپیدمی کرونا شد

وزیر بهداشت فرانسه از ورود این کشور به مرحله دوم اپیدمی کرونا خبر داد و خواستار اجرای اقدامات جدی‌تری برای مبارزه با شیوع این ویروس شد.

فرانسه وارد مرحله دوم اپیدمی کرونا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، با افزایش آمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در فرانسه، این کشور از ورود به مرحله دوم اپیدمی خبر داد.

«اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه شب گذشته تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا را ۵۷ نفر اعلام کرد که نسبت به شب قبل از آن ۱۹ نفر افزایش یافته است.

طبق اعلام رسمی تاکنون دو نفر در فرانسه جان باخته‌اند که یکی از آنان فرانسوی و دیگری توریست چینی بوده است.

وران گفت: در مرحله دوم اپیدمی ویروس کرونا در فرانسه باید اقدامات  جدی‌تری در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری صورت گیرد.

در بیش از ۱۵ استان فرانسه از جمله پاریس موارد آلوده به ویروس کرونا مشاهده شده است.

وزارت آموزش فرانسه اعلام کرده است در مرحله دوم مبارزه با این اپیدمی مدارس مناطق آلوده تعطیل خواهد شد. فردا صبح نیز نشست اضطراری شورای دفاعی (حوادث غیرمترقبه) با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهور در کاخ الیزه تشکیل می‌شود. هم اکنون در داروخانه‌های فرانسه ماسک یافت نمی‌شود. برخی احزاب سیاسی؛ دولت فرانسه را به اهمال کاری در موضوع ویروس کرونا متهم کرده و خواستار پاسخگویی دولت به ویژه در خصوص آمار قربانیان و تلفات شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار