قانونگذار آمریکایی: ترامپ به دلیل کوچک‌نمایی درباره مجروحان عین‌الاسد عذرخواهی کند

یکی از قانونگذاران آمریکایی در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ترامپ باید به دلیل کوچک‌نمایی درباره تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد عذرخواهی کند.

قانونگذار آمریکایی: ترامپ به دلیل کوچک‌نمایی درباره مجروحان عین‌الاسد عذرخواهی کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره سیاست دولت ترامپ در قبال ایران و همچنین ترور سردار سلیمانی برگزار شد.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که پیش از این برای شرکت در این نشست فراخوانده شده بود از سوی قانونگذاران آمریکایی تحت فشار قرار گرفت و مجادلاتی میان آن‌ها درگرفت.

«برد شرمن» یکی از قانونگذاران آمریکایی در جریان این نشست گفت که مایک پمپئو باید از طرف دولت ترامپ به دلیل کوچک‌نمایی درباره جراحات وارد شده به نظامیان آمریکایی بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» عذرخواهی کند.

در جلسه استماع روز جمعه، توجیه مکرر دولت آمریکا مبنی بر «تهدید قریب‌الوقوع» برای ترور سردار سلیمانی، نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و قانونگذاران آمریکایی ضمن بیان این مطلب که دولت آمریکا به طور مکرر این توجیه را بیان کرده، گفتند که این ادعا نادرست است.

در بخش دیگری از این نشست نیز عدم آمادگی دولت آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفت که این انتقادات خشم پمپئو را در پی داشت.

بیشتر بخوانید:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اخیرا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۰۹ نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی ناشی از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق شده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا قبلا در نشستی خبری گفته بود: «من شنیدم که آن‌ها سردرد و چیز‌های دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!».

این اظهارات ترامپ انتقادات بسیاری را در آمریکا به همراه داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار