تشکیل جلسه شورای امنیت درباره سوریه/ درخواست آمریکا برای توقف عملیات در ادلب

شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات ارتش سوریه در شمال این کشور و کشته شدن نظامیان ترکیه در ادلب تشکیل جلسه داد.

شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات ارتش سوریه در شمال این کشور و کشته شدن نظامیان ترکیه در ادلب تشکیل جلسه داد.

آمریکا: توفق درگیری‌ها در ادلب را خواستاریم

نماینده آمریکا در این نشست گفت: «خواسته ما توقف دائمی و فوری درگیری‌ها در شمال غرب سوریه است.»

وی مدعی شد: «آنچه در حال حاضر در ادلب می‌گذرد حملاتی است که یکی از هم پیمانان ما در ناتو را هدف قرار داده است.»

نماینده آمریکا با نادیده گرفتن لشکر کشی ارتش ترکیه به سوریه گفت: «هجوم وحشیانه علیه نیرو‌های ترکیه در ادلب را به شدت محکوم می‌کنیم!»

بشار جعفری: ترکیه به توافقات آستانه و سوچی بی‌توجه است

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت گفت: «با وجود درخواست‌های مکرر هم پیمانان ما از نظام ترکیه برای احترام به توافقاتی که در آستانه و سوچی به امضا رسید، آنکارا همچنان به این توافقات بی‌توجه بود.»

وی افزود: «حتی نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد نیز تاکید کرد نظامیان ترکیه در نقش حامیان تروریست‌ها در ادلب ظاهر شده اند. دلیل حمایت نظام ترکیه از تروریست‌ها این است که برخی از نظامیانش که در میان تروریست‌ها در حومه ادلب حاضر بودند، کشته شدند. سوریه با هدف جلوگیری از خونریزی در کشور، تعهد خود را به توافق آستانه اعلام کرد. تضمین کنندگان روند آستانه از جمله نظام سیاسی ترکیه بر احترام به حق حاکمیت و وحدت سرزمینی سوریه تاکید کرده اند.»

روسیه: سوریه حق دارد با حملات تروریست‌ها مقابله کند

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت: «حمله به نیرو‌های ترکیه در روز پنجشنبه در واقع حمله به منطقه‌ای بود که به دور از مناطق مراقبت و نظارت ترکیه در شمال سوریه است. تروریست‌ها آتش‌بس را در ادلب نقض می‌کنند و ارتش سوریه حق دارد واکنش نشان دهد. با هدف تحقق آتش‌بس و رسیدن به راه حل بحران سوریه، آماده ایم با تمامی طرف‌ها همکاری کنیم.»

نماینده روسیه افزود: «ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه برای دیدار با یکدیگر توافق کرده اند، تماس‌ها همچنان ادامه دارد و روند آستانه هنوز پابرجا و فعال است.»

واسیلی نبینزیا با بیان اینکه توافق سوچی بر احترام به حق حاکمیت و وحدت سرزمینی سوریه تاکید دارد، افزود: «هدف از توافقات در سوچی جدا کردن تروریست‌ها از مخالفانی است که به عنوان گروه مخالف به رسمیت شناخته می‌شوند. از کشته شدن نظامیان ترکیه ابراز تاسف می‌کنیم همانگونه که از کشته شدن نظامیان سوری متاسفیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار