زیان ۱۳۹ میلیارد دلاری کرونا در یک روز برای ثروتمندان جهان

حدود ۵۰۰ نفر از ثروتمندان جهان روز گذشته بیش از ۱۳۹ میلیارد دلار بر اثر شیوع ویروس کرونا در جهان، زیان دیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ۵۰۰ نفر از ثروتمند جهان بر اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید در بازار‌های مالی جهان روز گذشته ۱۳۹ میلیارد دلار زیان کردند. افزایش موارد ابتلا به کرونا در خارج از چین سبب شده ترس از تضعیف رشد اقتصادی جهان به دلیل شیوع این بیماری در میان سرمایه‌گذاران بالا برود.

به این ترتیب، روز گذشته S&P ۵۰۰ و داون جونز شدیدترین کاهش ارزش سهام را در دو سال گذشته اعلام کردند. به گونه‌ای که داون جونز با افت ۳.۵ درصدی روبرو شد. بورس میلان نیز با این خبر که تعداد مبتلایان به کرونا در ایتالیا به ۲۲۹ نفر رسیده ۶ درصد سقوط کرد.

هرج و مرج در بازار منجر به کوچک شدن دارایی‌های ثروتمندان جهان شده است. جف بزوس، ثروتمندترین مرد جهان و رئیس شرکت آمازون، بیش از ۴.۸ میلیارد دلار از دست داده است. برنارد آرنو، رئیس شرکت LVMH که تولید کننده کالا‌های لوکس است، ۴.۸ میلیارد دلار زیان کرده است. مدیر گروه مد Amancio Ortega در میان زیان دیدگان در جایگاه دوم با ۴ میلیارد دلار زیان قرار دارد. باقی ثروتمندانی که جزء ده نفر اول فهرست متضرر‌ها هستند دست کم ۲.۳ میلیارد دلار زیان دیده‌اند.

شرکت‌های بزرگ، از جمله اپل، پیشتر هشدار داده اند که شیوع کوید ۱۹ ممکن است به زنجیره‌های عرضه آن‌ها ضربه وارد کند و باعث کمبود محصولات این شرکت‌ها شود.

این اتفاق هم زمان با هشدار سازمان بهداشت جهانی روی داده که جامعه جهانی باید برای بدترین وضعیت آماده شود. اگرچه دیده بان بهداشت جهانی اعلام کرد که افزایش موارد جدید در خارج از کشور چین به این معنا نیست که شیوع کوید ۱۹ هنوز به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است. با این حال، مایک رایان، رئیس برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان بهداشت جهانی، از کشور‌های جهان خواست همه کار‌هایی را که برای آماده سازی جهت چنین سناریویی لازم است انجام دهند.

حدود ۳۵ کشور در جهان درگیر کوید ۱۹ شده‌اند و کره جنوبی و ایتالیا با بیش از ۱۲۰۰ مورد آلودگی بیشترین آسیب را پس از چین که خاستگاه این ویروس است گزارش کرده‌اند. در کره جنوبی بیش از ۸۳۰ مورد و در ایتالیا ۲۲۹ مورد ابتلای به ویروس کوید ۱۹ تایید شده است. چین نیز تاکنون اعلام کرده بیش از ۷۷۰۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۲۶۰۰ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده و بیش از ۲۷ هزار نفر بهبود یافته اند. میزان کشندگی کوید ۱۹ یک الی دو درصد اعلام شده که بسیار کمتر از ویروس آنفولانزاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار