آمریکا جلوی مذاکره عربستان با ایران را گرفت

روزنامه البناء با استناد به اطلاعات منابع فرانسوی اعلام کرد، پس از ماجرای حمله به تاسیسات آرامکوی عربستان، سعودی‌ها برای مذاکره با ایران ابراز تمایل کردند، اما آمریکا آن‌ها را منصرف کرد.

آمریکا جلوی مذاکره عربستان با ایران را گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع فرانسوی آگاه در گفتگو با روزنامه لبنانی «البناء» از تمایل عربستان برای مذاکره با ایران پس از هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو پرده برداشتند.

این منابع به نقل از مسئولان سعودی اعلام کردند: عربستان پس از هدف قرار گرفتن آرامکو قصد داشت با ایران مذاکره کند اما آمریکا این مسئله را نپذیرفت و مانع تراشی کرد.

روزنامه البناء در ادامه نوشت: آمریکایی‌ها به عربستان وعده داده بودند که پس از آغاز اعتراض‌ها در عراق، لبنان و ایران، اوضاع جاری بهتر خواهد شد و به دلیل اینکه ایران در وضعیت سختی قرار دارد نباید با آن مذاکره کرد.

این منابع به نقل از یک مسئول سعودی اعلام کردند که عربستان می توانست با ایران درباره معامله فراگیری که چندین پرونده منطقه از جمله یمن و لبنان را شامل شود، مذاکره کند. 

روزنامه البناء در پایان نوشت عربستان نمی خواهد حمله به آرامکو تکرار شود زیرا این کار اقتصاد ریاض و جهان را فاجعه آمیز خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مندل بیرانوند
۰۸:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
معلوم است که نمی گذارد ماده گاوش را ازش بگیرند
Germany
ناشناس
۰۴:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
خاک بر سر آل سعود وهابی که شده سگ زنجیری امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
مسلمانان باید با هم متحد بشن در مقابل استکبار بایستند
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۰:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
به درک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
کار خوبی کرد
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۲۳:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
مذاکره با عربستان برای ما مهم نیست اما آمریکا هرگز کار خوب نمی کند او شیطان بزرگ است و جز شیطنت کاری ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
چرا کار خوبی کرد اختلاف هرچه حل شود بهتر است فلانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سود آمریکا در تحریم ایران و فروش سلاح به عربستان و جنگ در یمن و خاورمیانه است زیرا هم انرژی را میبرد و هم ثروت و هم مانع پیشرفت همه کشورها و نابودی توان کشورهای مسلمان و انداختن آنها به جان یکدیگر و غارت منابع انسانی و ثروت‌های آنان است.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
آمریکا جلوی مذاکره عربستان با ایران را گرفت : اگه نگیره به کی میخواد اسلحه هاشو بفروشه و به بهانه تامین امنیتشون مثل گاو شیر ده بدوشتشون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
چون اگر با ایران مذاکره کنند دیگه به آمریکا سواری نمیده .پس آمریکا جلوی مذاکره را می گیرد.
Canada
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
ترامپ قمارباز وپول دوست .جلوگیری کرده چونکه دیگه قادر نخواهد بود که شیر گاو شیرده عربستان را بدوشد .و دیگه نمیتواند از کشورهای حاشیه همیشه فارس زورگیری و باجگیری کند .در اصل منابع مالی امریکا با دوست و اشتی بودن ایران و کشورهای عربی از دست میره .بخاطر پول .سعی میکنتد دسیسه و فتنه و نفاق کنند در خاور میانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
این کشور عملا در اشغال نیروهای آمریکایی می باشد و دولت ان متاسفانه اراده ای ندارد
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۵:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
این وابستگی عجب دردی است ، ما برای حفظ و تداوم این استقلال کشورمان می ارزد که جان و مال و فرزندان خود را بارها فداکنیم و حتی اگر لازم باشد که ابداً نخواهد شد روزانه به خوردن یک خرما اکتفا کنیم اما استقلال کشور عزیز و سربلندمان را پاس بداریم که مجبور نباشیم مثل آل سعود برای آب خوردنمان از آمریکا و اسرائیل اجازه بگیریم .
Iran (Islamic Republic of)
Dlf
۱۴:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
آمریکایی ها عربستان رو به بازی گرفتند آمریکا از حکومت فاسد عربستان حمایت میکند اگر آمریکا نباشد پادشاهی عربستان سقوط میکند که این به نفع مردم عربستان است و اگه مردم عربستان عاقل باشند مانند ایران انقلاب خواهند کرد و دست آمریکا را از کشورشان قطع خواهند کرد اجازه نخواهند آمریکا دیگر ثروتشان را غارت بکند تنها راه نجات عربستان انقلاب و سقوط پادشاهی فاسدش است بهتره بگیم پادشاهی جنایت کاران به امید روزی که عربستان هم مانند ایران آزاد بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
ما ک در موضع قدرت هستیم ب لطف خدا .ایران مامن وپناهگاه مقاومت و مستضعفان بوده و خواهد بود و تکیه گاه قوی برای اسلام واقعی.عربستان باید بفهمد ک نمی تواند به قدرت پوشالی آمریکا وصهیونیستها تکیه کند چرا ک با این کار باعث خفت و خواری ش خواهد شد .ما همواره از مظلومین و مستضعفین دفاع کرده و خواهیم کرد چرا ک انقلاب ما با این آرمانها وبا خون هزاران شهید و با درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی وبعد از آن با رهبری سید علی خامنه ای عزیز ادامه پیدا کرده وان شاءالله تا انقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه خواهد یافت ب حول و قوه الهی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
عربستان و ایران نباید مذاکره کنند
آخرین اخبار