آمادگی کامل پلیس برای تامین امنیت انتخابات

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ۱۵هزار نیرو در آمادگی کامل برای تامین امتیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان ، سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش رو بودن انتخابات عنوان کرد: مهمترین کارویژه پیش روی نیروی انتظامی تأمین نظم و امنیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است، که برای این منظور قرارگاه تأمین نظم و امنیت انتخابات در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان تشکیل شده است.

او ادامه داد:هماهنگی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در رابطه با این ستاد انجام شده است و برنامه‌ریزی کامل برای نظم و امنیت انتخابات در سه مرحله قبل از شروع انتخابات، روز انتخابات و بعد از انتخابات انجام گرفته است.

معصوم بیگی راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی را غیر قانونی دانست و گفت: کارناوال های تبلیغاتی موضوعی است که نیروی انتظامی با آن برخورد می کند همچنین همه موظف به رعایت قوانین هستند و از تخریب دیگر کاندیدا خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد:از ۲۴ بهمن که تبلیغات انتخاباتی برابر قانون آزاد است و شروع می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات برنامه لازم توسط این قرارگاه طراحی شده است، برای روز انتخابات تعداد شعب مشخص شده و نیرو‌هایی که باید سر صندوق‌ها باشند.

او از تشکیل کارگروهی در فضای مجازی با محوریت نیروی انتظامی خبر داد و گفت:در فضای مجازی تخلفات انتخاباتی رصد و با متخلفان برخورد می شود.
 
مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به عملکرد ده ماه سال جاری بیان کرد:با بیش از ۱۰۳باند سرقت شناسایی و برخورد صورت گرفته که آمار متهمین دستگیر شده ۱۲درصد و قدرت کشف ۶درصد نسبت به ۱۰ماه سال گذشته افزایش یافته است.

او ادامه داد:هدف گذاری انجام شده در خصوص مبارزه جدی با سرقت، منجر به بازگشت۵۵۰میلیارد تومان سرمایه به مال باختگان شده است و بیشتر سارقین به ترتیب فراوانی مربوط به سرقت از منزل بعد از آن سرقت داخل خودرو و رتبه سوم فراوانی، سرقت از سیم‌های برق و مخابرات است.
 
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به شرایط خوب در این حوزه بیان کرد: در ده ماه گذشته ۴۸ درصد شاهد کاهش جعل و کلاهبرداری بودیم و ۴۷درصد دستگیری باند‌ها افزایش یافته است.

مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هزار و ۸۰۰پرونده قاچاق کالا در ده ماه سال جاری گفت: تعداد پرونده‌های بالای ۵۰۰میلیون تومان نسبت به پارسال ۷درصد افزایش داشته است و ۸۵۰خودرو از قاچاقچیان توقیف و کاهش تحرک قاچاقچیان ۲۱درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به توقیف خودرو‌های دارای جریمه بالای یک میلیون تومان اظهار کرد:نیروی انتظامی امکان پرداخت قسطی جریمه‌های سنگین را برای مردم فراهم کرده است و از مردم خواستاریم تا پایان سال از این فرصت برای پرداخت جریمه‌های خود استفاده کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از حذف قبوض کاغذی جریمه خبر داد و گفت:ابلاغ جریمه به صورت پیامک به مردم اطلاع رسانی می‌شود و شهروندان باید شماره فعال خود را با مراجعه به سیستم شماره گذاری و یا مراجعه به پلیس +۱۰ اعلام کنند.

او با اشاره به ضرورت انجام معاینه فنی برای خودروها، آن را مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: نیروی انتظامی به عنوان رعایت حق عامه مردم، با این موضوع برخورد می‌کند و دوربین‌های سطح شهر نیز پلاک خودرو‌های آلاینده را هر۲۴ ساعت تردد ۵۰هزار تومان جریمه می‌کنند.

معصوم بیگی به تعویض پلاک پس از خرید یا فروش خودرو تاکید کرد و گفت:اگر جرائم راهنمایی و رانندگی و یا تخلفاتی مانند حمل مواد مخدر از سوی دارنده خودرو سر زند، دارنده پلاک خودرو باید مسئولیت ارتکاب جرم را بپذیرد.

او با اشاره به بیشترین آمار فوت شدگان ناشی از سوانح رانندگی بیان کرد:۴۵/۷درصد از فوت شدگان را راکبان موتور سوار شامل می‌شوند که در طرحی با عنوان کلاهی برای زندگی به فرهنگ سازی و تشویق موتورسواران به کلاه ایمنی در ۸شهرستان پرداختیم.

معصوم بیگی با ابراز تأسف از مصدومیت ۱۵هزار نفر و فوت ۶۰۰نفر در تصادفات جاده‌ها اظهار کرد:در ده ماه نخست امسال شاهد۷درصد کاهش جانباختگان تصادفات شهری و ۱۲درصد کاهش جانباختگان تصادف‌های جاده‌ای بودیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به رتبه بندی جانباختگان حوادث اشاره کرد و گفت:بعد از موتورسیکلت سواران که در رتبه اول آمار فوتی حوادث هستند،۳۵درصد جانباختگان عابران پیاده و ۱۹/۲مربوط به وسایل نقلیه است.

او ادامه داد:پرحادثه‌ترین روز مربوط به روز جمعه با ۱۷درصد آمار و پرحادثه‌ترین ساعات تصادفات بین ۲۰تا ۲۲شب و بیشترین عامل تصادف عدم توجه به جلو را شامل می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص پرتصادف‌ترین محور‌های استان در ده ماه سال جاری عنوان کرد:محور‌های کاشان اصفهان با ۱۷فقره تصادف، دامنهالیگودرز با۱۳فقره تصادف و محور سمیرم _یاسوج نیز با ۱۰فقره تصادف، پر حادثه‌ترین محور‌ها بودند.

او با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در ده ماه امسال بی سابقه بوده است، گفت:کشف ۴۰تن مواد مخدر و تقدیم چندین شهید نیروی انتظامی نشان از کار جهادی این نهاد است.

معصوم بیگی با بیان اینکه جرم در فضای مجازی ۱۰۸درصد افزایش یافته اظهار کرد:با افزایش ۹۸درصدی ظرفیت کشف تخلفات فضای مجازی در پلیس فتا استان تقویت خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

او به رتبه بندی جرائم در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت:کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی با ۲۰۰درصد افزایش در رتبه اول جرائم، کلاهبرداری رایانه‌ای و جرم در فضای مجازی در رتبه‌های بعدی جرائم هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به علت بیشترین تماس با مرکز۱۱۰اشاره کرد و گفت:بیشترین تماس مربوط به تصادفات راهنمایی و رانندگی با ۲۴درصد نزاع و درگیری در رتبه‌ی دوم با سهم ۲۰درصد، موضوعات اجتماعی ۱۰درصد، سرقت۹درصد و حوزه مواد مخدر ۲درصد تماس‌های مردم با پلیس را شامل می‌شوند.

او برخورد با ارازل و اوباش را خط قرمز نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد:در برخورد با ارازل و اوباش ۱۰درصد شاهد افزایش عملکرد پلیس بودیم.

او به نظارت بر اماکن مختلف اشاره کرد و گفت:نظارت بر باغ تالار‌ها نسبت به ۱۰ماه پارسال ۴۲درصد، نظارت بر قهوه خانه‌ها ۳۵درصد، صنف پوشاک ۴۶درصد و نظارت بر مراکز اقامتی هم ۲۷درصد شاهد افزایش نظارت نیروی انتظامی بودیم.

معصوم بیگی در پایان گفت:آمار شکایت از ناجا در ده ماه نخست امسال ۴درصد و نارضایتی از ناجا نیز ۵درصد کاهش داشته که نشان از عملکرد تمامی همکاران و خدمت گزاران به مردم را دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.