فائز السراج: لیبی حق دارد با هر کشوری که می‌خواهد توافق کند

رئیس دولت وفاق ملی لیبی پس از دیدار با مقامات اتحادیه اروپا گفت لیبی حق دارد با هر کشوری که می‌خواهد توافق کند.

فائز السراج: لیبی حق دارد با هر کشوری که می‌خواهد توافق کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی، پس از دیدار با مقامات اتحادیه اروپا در خصوص شرایط کنونی این کشور گفت دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است حق دارد با هر کشوری که می‌خواهد به توافق برسد و تفاهم نامه امضا کند.

السراج روز گذشته با «دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان، دیدار کرد و پس از این دیدار به خبرگزاری آناتولی گفت دولت وفاق ملی که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است حق دارد با هر کشوری که می‌خواهد تفاهم نامه امضا کند. او گفت‌وگوهایش با این مقامات را سازنده خواند.

رئیس دولت وفاق ملی لیبی در ادامه افزود: «روشن کردیم که مزدورانی را از روسیه و یا سودان وارد لیبی نمی‌کنیم، از کشور‌های منطقه و یا دیگر کشور‌ها هواپیما برای بمباران غیرنظامیان درخواست نمی‌کنیم. تفاهم‌نامه‌ای را آشکارا امضا کرده‌ایم و برای دفاع از خود اصرار داریم.» او در ادامه تاکیدکرد که «(خلیفه) حفتر وارد طرابلس نخواهد شد. آن‌ها به راه حل سیاسی اعتقادی ندارند. آن‌ها راه‌حل نظامی برای بحران کنونی می‌خواهند.»

السراج در پایان از جامعه جهانی خواست به بحران لیبی پایان دهد و گفت «جامعه جهانی باید مسئولیت پایان دادن به این رنج را بر عهده بگیرد و حملات به طرابلس و علیه دولت مشروع را متوقف سازد.»

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور، مستقر بوده و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و دیگری نیرو‌هایی که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند. هشت ماه پیش، این نیرو‌ها تحت هدایت ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس حمله و هدف خود را تصرف پایتخت اعلام کردند. از آن زمان تاکنون درگیری‌ها در لیبی ادامه دارد.

در ۲۷ نوامبر سال جاری میلادی، آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی که در طرابلس مستقر است دو توافقنامه امضا کردند که یکی از آن‌ها به همکاری نظامی دو طرف و دیگری به مرز‌های دریایی کشور‌ها در مدیترانه شرقی مرتبط بود. این توافق انتقاداتی را از سوی حامیان خلیفه حفتر به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار