بزرگترین ماهواره چین در مدار زمین قرار گرفت

چین یک موشک حامل ماهواره ۸ تنی خود را به فضا پرتاب کرد.

بزرگترین ماهواره چین در مدار زمین قرار گرفتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چین یک موشک حامل ماهواره را به فضا پرتاب کرد. این موشک از مرکز فضایی ونچانگ در استان هاینان به فضا پرتاب شد.

این موشک که مارچ فایو وای تری (March-۵ Y ۳) نام دارد یک ماهواره ۸ تنی را که پیشرفته‌ترین و سنگین‌ترین ماهواره مخابراتی چین است، در مدار زمین قرار داد. این ماهواره پس از ۲۲۲۰ ثانیه در مدار زمین قرار گرفت.

ژانگ شیو، فرمانده مرکز فضایی ونچانگ در این باره گفت: من اعلام می‌کنم که ماموریت موشک مارچ فایو وای تری با موفقیت انجام شده است. موفقیت این پرتاب زمینه لازم را برای طرح‌های فضایی آینده چین و از جمله کاووش درباره مریخ، بازگرداندن نمونه‌های خاک از کره ماه و ایجاد یک ایستگاه فضایی فراهم می‌کند.

از ماهواره شیجیان-۲۰ برای آزمایش فن آوری‌های کلیدی، چون دی اف اچ -۵ و نسل جدید ماهواره بزرگ چین استفاده خواهد شد. این ماهواره‌ها برای امور مخابراتی و پخش تلویزیونی استفاده می‌شوند. موشک لانگ مارچ فایو، یک موشک بزرگ است که توانایی حمله محموله‌هایی به وزن ۲۵ تن را دارد. این موشک می‌تواند یک محموله ۸ تنی را به مدار ماه ببرد و یک محموله ۵ تنی را به مدار مریخ حمل کند. از نوع ارتقاء یافته این موشک می‌توان برای انجام تحقیقات درباره سیاره مشتری در منظومه شمسی استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار