در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

زنان؛ سکاندار سلامت خانواده

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: زنان می‌توانند تاثیر بسزایی در ایجاد و ارتقای سواد سلامت داشته باشند.

زنان؛ سکاندار سلامت خانوادهعلیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: زنان می‌توانند تاثیر بسزایی در ایجاد و ارتقای سواد سلامت داشته باشند، به طور کلی می‌توان از آن‌ها به عنوان سکاندار سلامت خانواده در همه عرصه‌ها یاد کرد.
 
او افزود: مسئله درمان، یکی از معضلات اصلی و اساسی سلامت کشور محسوب می‌شود، به طور کلی عدم انتقال صحیح مفاهیم در جامعه می‌تواند تبعات منفی برای سلامت هر یک از افراد داشته باشد، در صورتی که تاکید اصلی باید بر پیشگیری از مشکل و ارتقای سلامت و سواد سلامت افراد در جامعه است.

بیشتر بخوانید: بیماری‌های روانی شایع در زنان ۲ برابر مردان است

مرندی در ادامه بیان کرد: سلامت مسئله‌ای بسیار گسترده است، به طوری که علاوه بر سلامت جسمی، سایر ابعاد سلامت همانند سلامت اجتماعی، سلامت روان و سلامت معنوی نیز از اهمیت بسزایی برخوردارند.
 
او افزود: در سایر نقاط دنیا زنان از کمترین سواد سلامت برخوردارند و عمده‌ترین دلیل آن تبعیض و عوامل اجتماعی است. از عوامل اجتماعی می‌توان به تحصیلات، میزان اشتغال و دستمزد و موقعیت اجتماعی زنان اشاره کرد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی در پایان گفت: بیشترین آمار افسردگی مربوط به زنان است؛ عدم ریشه‌یابی این موضوع می‌تواند تعداد بالایی از زنان جامعه را تحت الشعاع قرار دهد. امیدواریم تلاش در جهت پیشبرد و ارتقای وضعیت سلامت بانوان تاثیرگذار باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار