در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از سال آینده

رئیس گروه مدیریت برنامه‌های سلامت وزارت بهداشت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اوایل اسفند امسال مرحله آزمایشی «هر خانه یک پایگاه سلامت» به پایان برسد.

اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت از ابتدای سال آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی، رئیس گروه مدیریت برنامه‌های سلامت وزارت بهداشت درباره طرح جزئیات هر خانه یک پایگاه سلامت، اظهار کرد: معیار‌ها برای انتخاب سفیر خانواده متفاوت است، اما یک خانم باید علاوه بر مادر خانواده بودن، حداقل ۸ کلاس درسی تحصیلات داشته باشد.

رئیس گروه مدیریت برنامه‌های سلامت وزارت بهداشت گفت: اکنون مرحله آزمایشی این طرح در حال اجراست؛ پیشگیری، درمان و توانبخشی در حال حاضر در ۲۰ سرفصل مدنظر قرار گرفته است، برای مثال طرح کاهش مصرف نمک، شکر و روغن در خانواده‌ها، ضخم پای دیابتی‌ها، سقوط سالمندان به دلیل کاهش توانمندی‌ها، افسردگی‌ها و ... به سفیران خانواده‌ها آموزش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:٣۵ هزار بیمار ایدزی هنوز شناسایی نشده‌اند


اسلامی ادامه داد: این نوع آموزش‌ها توسط یک سرگروه در سطح شهرستان‌ها انجام می‌شود، این گروه می‌تواند شامل ترکیبی از مراقبت و سلامت، بهورز و کارشناسانی که در سطح بهداشت شهرستان‌ها کار می‌کنند، باشد.

او درباره اجرای این طرح در کل کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اوایل اسفند مرحله آزمایشی را بگذرانیم، یعنی حدود ۳ ماه برای مرحله آزمایشی زمان تعیین شده و در نیمه دوم اسفند گزارش نهایی این مرحله به پایان می‌رسد. این طرح از ابتدای سال آینده در کل کشور اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار