تصاویر ماهواره‌ای، آزمایش موتور موشک کره شمالی را تائید کرد

کارشناسان با استناد به تصاویر ماهواره ای، آزمایش نوعی موتور موشک از سوی کره شمالی را تائید کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان روز دوشنبه با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام کردند که کره شمالی اخیرا نوعی موتور موشک را آزمایش کرده است.

بنا به گفته کارشناسان، تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده پیش و پس از آزمایش موشکی کره شمالی نشان می‌دهد این کشور نوعی جدید از موتور موشک را آزمایش کرده که می‌تواند در پرتاب موشک جدید دوربُرد یا موشک بالستیک بین قاره‌ای (ICBM) مورد استفاده قرار گیرد.

جفری لوئیس، تحلیلگر مسائل کره شمالی اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در روز شنبه نشان می‌دهد وسایل و تجهیزات احتمالا در آزمایش موتور موشک بکار رفته است، هر چند تصاویر گرفته شده در روز یکشنبه نشان دهنده برگزاری یک آزمایش است. این تحلیلگر افزود تصاویر گرفته شده در ۸ دسامبر نشان می‌دهد که خرابی‌های بر جا مانده بر روی زمین احتمالا آثاری از یک آزمایش موشکی است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی روز یکشنبه از انجام یک آزمایش موشکی «بسیار مهم» در سایت پرتاب ماهواره‌ای سوهائی خبر دادند. این در حالی است که آمریکا پیشتر از تعهد کره شمالی برای تعطیلی این سایت خبر داده بود. خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد آزمایش موشکی در پایگاه سوهائی در حالی اجرا شده که مهلت یک ساله‌ای که کره شمالی تعیین کرده، رو به پایان است و این کشور در میان مذاکرات به بن بست رسیده مسئله خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا درباره اتخاذ «مسیری جدید» هشدار داده است.

پس از چند دور مذاکره میان کره شمالی و آمریکا، به دلیل بدعهدی واشنگتن، پیونگ یانگ اقدام به چند آزمایش موشکی کرد. با این وجود، مقامات آمریکایی تاکید کرده اند تا زمانی که پیونگ یانگ تمامی خواسته‌های واشنگتن را اجرایی نکند، از برداشته شدن تحریم‌های علیه این کشور خبری نخواهد بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار