آزمایش موشکی کره شمالی

خبرگزاری رسمی کره شمالی از انجام یک آزمایش موشکی بسیار مهم در پایگاه سوهائه خبر داد.

آزمایش موشکی کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی از انجام یک آزمایش موشکی بسیار مهم در پایگاه سوهائه در این کشور  خبر داد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد آزمایش موشکی در پایگاه سوهائه در حالی اجرا شده است که مهلت یک ساله‌ای که کره شمالی تعیین کرده، رو به پایان است و این کشور در میان مذاکرات به بن بست رسیده مسئله خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا درباره اتخاذ «مسیری جدید» هشدار داده است.

این در حالی است که پیش از این کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل، روز شنبه تاکید کرد بحث خلع سلاح هسته‌ای کشورش به طور کامل از موضوعات مورد بحث با آمریکا کنار گذاشته شده است.

کیم سونگ اعلام کرد: «پیشنهاد گفت‌وگوی «پایدار و اساسی» از سوی آمریکا ترفندی است برای خرید زمان که متناسب با برنامه‌های سیاسی داخلی آمریکا طرح ریزی شده است.»


بیشتر بخوانید: مکالمه تلفنی نیم ساعته ترامپ و مون جائه این درباره کره شمالی


وی در این بیانیه تاکید کرد: «ما دیگر نیازی نداریم تا در مذاکرات طولانی مدت با آمریکا شرکت کنیم. برنامه خلع سلاح هسته‌ای نیز کاملا از میز مذاکره خارج شده است.» (بیشتر بخوانید)

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات نماینده کره شمالی در سازمان ملل که گفته بود پیونگ یانگ دیگر بر سر مساله خلع سلاح هسته‌ای با واشنگتن مذاکره نخواهد کرد و خلع سلاح هسته‌ای دیگر روی میز مذاکره نیست اعلام کرد: «خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه اگر کره شمالی اقدام خصمانه‌ای انجام دهد، شگفت زده خواهد شد اعلام کرد: «فکر می‌کنم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی علاقه‌مند به این است که ببیند برای آمریکا اتفاقی می‌افتد.» (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار