امیل لحود: اسراییل می‌خواهد با خلع سلاح مقاومت، لبنان را ضعیف کند

رئیس جمهور اسبق لبنان گفت رژیم صهیونیستی می‌خواهد با خلع سلاح مقاومت، توان دفاعی لبنان را تضعیف کند.

امیل لحود: اسراییل می‌خواهد با خلع سلاح مقاومت، لبنان را ضعیف کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امیل لحود، رئیس جمهور اسبق لبنان گفت رژیم صهیونیستی می‌خواهد با خلع سلاح مقاومت، توان دفاعی لبنان را تضعیف کند.

وی در گفتگو با شبکه «آر. تی» در پاسخ به سؤالی در مورد تلاش‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای خلع سلاح حزب‌الله افزود: «چرا مقاومت داریم؟ چون کسی چیزی به ارتش ما نمی‌دهد. من ۹ سال فرمانده کل ارتش بودم. ایالات متحده و دیگران، هیچ کس چیزی به ما نداد تا با اسرائیل مبارزه کنیم. آن‌ها به ما تانک‌های کهنه و فرسوده‌ای دادند که ۲۰ سال در اردن کار کرده بود. آن‌ها تانک‌های کهنه انگلیسی را برای ما فرستادند. آن‌ها را به ما فروختند و بابت آن پول گرفتند. تسلیحاتی فروختند که نمی‌شد با آن با دشمن خود بجنگیم.»

این سیاستمدار مسیحی لبنانی که حدود ۱۰ سال رئیس‌جمهور لبنان بود گفت: «به این دلیل است که گفتم ما باید از مقاومت حمایت کنیم. اما اسرائیلی‌ها، یک ارتش ضعیف [در لبنان]می‌خواهند و قصد دارند تسلیحات حزب‌الله را هم بگیرند. قطعا، ما نباید این تسلیحات را واگذار کنیم.»

امیل لحود تصریح کرد: «اگر به خاطر این تسلیحات نبود، اکنون وضع لبنان به مراتب بدتر از عراق و دیگر کشور‌ها بود و در آشوب به سر می‌برد.»

وی با بیان اینکه در دهه ۱۹۹۰ هم از سلاح مقاومت حمایت کرده و آن را عاملی بازدارنده در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی خوانده است، در مورد تحریم‌هایی که آمریکا به بهانه مقابله با مقاومت علیه لبنان وضع کرده است، گفت: «از آنجا که اسرائیل نتوانسته ما را از منظر نظامی شکست دهد، حالا قصد دارد با ابزار اقتصادی، جوانان ما را با خود همراه کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار