نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تاکید کرد؛

آمریکا از اعتراضات مردمی در لبنان برای تغییر ساختار دولت استفاده کرده است

شیخ علی دعموش در مراسمی از دخالت‌‌های همیشگی واشنگتن در امور کشورهای دیگر از جمله لبنان انتقاد کرد.

آمریکا از اعتراضات مردمی در لبنان برای تغییر ساختار دولت استفاده کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ علی دعموش، نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا از اعتراضات مردمی در لبنان برای تغییر ساختار دولت استفاده کرده است.

شیخ علی دعموش در جلسه سیاسی در مجتمع امام سجاد (ع) واقع در برج البراجنه در جنوب لبنان تاکید کرد آمریکا و دست‌نشانده‌هایش در داخل تلاش کردند با بهره‌برداری از اعتراضات مردمی، آن را در مسیر اهداف شان و در صدر آن تلاش برای تغییر ساختار سیاسی دولت به بهانه نجات اوضاع اقتصادی و نیز حفظ برخی از نماد‌های فساد طرفدار آمریکا در لبنان پیش ببرند. این تلاش‌های واشنگتن مقدمه‌ای برای رسیدن به مجموعه‌ای از اهداف سیاسی مانند ترسیم مرز‌ها بر اساس شرط‌های اسرائیل و استخراج نفت به نفع شرکت‌های آمریکایی و رسیدن به راه حلی درباره پرونده سلاح مقاومت و محاصره و انزوای سیاسی و مردمی آن است.

شیخ علی دعموش تصریح کرد بنابراین حزب الله مطالبات بحق اجتماعی، اقتصادی و معیشتی تظاهرکنندگان را پذیرفته است و میان کسانی که چنین خواسته‌هایی دارند و کسانی که پروژه‌های سیاسی به ضرر مردم مطرح می‌کنند، تفاوت قائل شده است.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: از آغاز اعتراضات مردمی ما موضع خود را برای پذیرفتن خواسته‌های بحق مردم اعلام کردیم و درباره سیاسی شدن اعتراضات هشدار دادیم و برای برآورده کردن خواسته‌های مردم فشار آوردیم و اگر دولت استعفا نمی‌کرد سند اصلاحات (پیشنهادی دولت مستعفی) با فشار مردم می‌توانست در دوره‌های زمانی مشخص اجرایی شود، اما با استعفای دولت فرصت برای مردم لبنان از دست رفت و مانع اجرای سند اصلاحات شد.

شیخ علی دعموش در ادامه اظهار داشت تعطیلی جلسه اخیر پارلمان، فلج شدن فعالیت سازمان ها، بستن جاده‌ها و ایجاد آشوب و هرج و مرج در کشور در چارچوب اعمال فشار برای شکستن معادله سیاسی فعلی در کشور و تحمیل شرط‌هایی برای تشکیل دولت جدید صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مرحله جدیدی پیش‌روی ما قرار دارد که مستلزم آگاهی، بصیرت و صبر و پایداری بیشتری است. حزب الله عناصر قدرت زیادی در اختیار دارد که در جهت تامین منافع لبنان بکار می‌گیرد و هیچ نگرانی ندارد.

وی افزود آنچه را که دشمن نتوانسته است با جنگ‌ها و شعله‌ور کردن آتش فتنه و درگیری‌های داخلی به دست آورد، قطعا نخواهد توانست از طریق سیاسی یا جنگ نرم و بهره‌برداری از گرسنگی و فقر و نداری مردم بدست آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار