مقام آمریکایی: میدان نفتی جدید ایران با وجود تحریم‌های ما به سرمایه‌ای سرگردان تبدیل خواهد شد

فرانک فانون ایران را تهدید کرد در صورتی که مواضع خود را تغییر ندهد، جدیدترین میدان نفتی که کشف کرده به سرمایه‌ای سرگردان تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرانک فانون، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا ایران را تهدید کرد در صورتی که مواضع خود را تغییر ندهد، جدیدترین میدان نفتی که کشف کرده به سرمایه‌ای سرگردان تبدیل خواهد شد.

بر این اساس، فانون گفت: ایرانی‌ها از کشف یک میدان نفتی با ۵۳ میلیارد بشکه نفت خام خبر می‌دهند، اگر بپذیریم که این ادعا صحیح است، این میدان نفتی می‌تواند به بزرگترین سرمایه سرگردان جهان تبدیل شود مگر اینکه ایران به فعالیت‌های بی ثبات کننده خود پایان دهد.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: ما همچنان خواهان تشدید تحریم‌ها علیه ایران هستیم. ما حیطه گسترده‌ای از محصولات پتروشیمی ایران را تحت تحریم قرار داده و خواهیم داد به طوری که تهران درآمدی برای تامین مالی تروریسم نداشته باشد.

آمریکا با اعمال تحریم‌های ثانویه، مانع از سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در میادین انرژی ایران می‌شود. با این وجود، ایران بار‌ها اعلام کرده است علی رغم تحریم ها، شرکت‌های ایرانی توانایی گسترش میادین نفت و گاز ایران را دارا هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار