در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

اجرای طرح ساماندهی بازارچه شهرستانی محله امام حسین (ع) / تشکیل ۲۰ پرونده تخلف گرانفروشی برای واحد‌های صنفی + عکس

صبح امروز گشت تعزیرات حکومتی استان تهران اقدام به اجرای طرح نظارتی و ساماندهی در بازارچه شهرستانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز «دوشنبه» به اتفاق رئیس گشت تعزیرات استان تهران برای بازرسی از بازارچه شهرستانی و بررسی واحد‌های صنفی این بازارچه به میدان امام حسین (ع) رفتیم.

قبل از وارد شدن به داخل بازارچه جلسه‌ای بین رئیس گشت تعزیرات، شهردار ناحیه یک منطقه ۱۳ تهران، رئیس شعبه ۱۴ تعزیرات استان تهران و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران برگزار شد و بعد از این جلسه بود که به اتفاق وارد محیط بازارچه شدیم.

در ابتدای اجرای این گشت یکی از شهروندان خانم به سمت رئیس گشت تعزیرات استان تهران آمد و از گرانی‌ها و مشکلات موجود در میدان میوه و تره بار محله امام حسین (ع) گلایه کرد و  رئیس گشت تعزیرات هم بعد از شنیدن صحبت‌های این خانم قول پیگیری و برخورد با متخلفان حوزه میوه و تره بار را داد.

در اولین برخورد مسئولان در این گشت، به سراغ یک فروشگاه مرغ و ماهی رفته پس از بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناس اصناف، به متصدی فروشگاه به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مسائل بهداشتی توبیخ و تذکر داده شد و در نهایت نیز این فرد به دریافت پروانه کسب ملزم شد.

در ادامه به یک فروشگاه میوه و سبزی در حاشیه این بازارچه رسیدیم که به دلیل ایجاد سکو بر روی زمین و به اصطلاح سد معبر کردن و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در تردد از این مکان، دستور تخریب این سکو از سوی مقام مسئول شهرداری حاضر در این گشت صادر شد و ماموران حفاظتی شهرداری این سکو را تخریب کردند.

///// ساعت 17 منتشر شود/////اجرای طرح ساماندهی بازارچه شهرستانی محله امام حسین (ع) / تشکیل ۲۰ پرونده تخلف گرانفروشی برای واحد‌های صنفی

در این حین یکی از کسبه‌های بازارچه شهرستانی خطاب به شهردار ناحیه یک منطقه ۱۳ تهران گفت که وضعیت بهداشتی این محیط مناسب نبوده و نسبت به عدم پاکسازی و بهبود وضعیت محیطی در داخل بازارچه گلایه کرد که با وعده پیگیری شهرداری این محل مواجه شد و از  شهردار قول رسیدگی به موضوعات پاکسازی محیطی بازارچه را دریافت کرد.

محمد معما شهردار ناحیه یک منطقه ۱۳ تهران درباره علت حضور ماموران شهرداری منطقه در این گشت و انجام وظایف محوله بر آن‌ها، گفت: طرح ساماندهی بازار شهرستانی به درخواست اهالی محل و شهروندان امروز توسط ماموران شهرداری ناحیه یک منطقه ۱۳ در حال انجام است.

او گفت: درخواست‌های مکتوب بسیاری از شهورندان به دست ما رسید مبنی بر اینکه وضعیت تردد در این بازارچه بسیار نامناسب است و از بحث نظافتی و عدم بهداشت محیطی نیز گلایه‌هایی وجود داشت که بنابه خواست مردم به این محل آمدیم و در حال انجام ماموریت‌های شهری هستیم.

///// ساعت 17 منتشر شود/////اجرای طرح ساماندهی بازارچه شهرستانی محله امام حسین (ع) / تشکیل ۲۰ پرونده تخلف گرانفروشی برای واحد‌های صنفی

معما تصریح کرد: با هماهنگی اداره تعزیرات استان تهران، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت، اداره بهداشت و اداره برق منطقه یک کار تیمی در حال انجام است تا در قالب طرح ساماندهی نسبت به بهبود بخشیدن به وضعیت معابر بازارچه و جمع آوری سد معابر اقدامات مورد نیاز انجام شود.

پس از شنیدن صحبت‌های شهردار به مسیر خود ادامه دادیم تا اینکه به یک فروشگاه فروش لوازم شوینده رسیدیم، در نگاه اول که هیچ مشکلی وجود نداشت و همه چیز مرتب و منظم بود تا اینکه بازرس اصناف و ماموران گشت تعزیرات به یک تخلف برخورد کردند، تخلف کندن برچسب قیمت محصولات و قیمت زنی مجدد بر روی اجناسی که بتوان آن‌ها را با قیمتی به مراتب بیش از قیمت مصوب در بازار به فروش رساند.


بیشتر بخوانید: شیشلیک ۹۰ هزار تومانی با گوشت فاسد/ سطل آشغال منبع تامین گوشت رستوران‌ معروف کن و سولقان + عکس


به عنوان مثال یک شامپوی سری که قیمت اولیه آن ۶۶ هزار ریال بود، توسط متصدی فروشگاه این قیمت پاک شده و به قیمت ۷۸ هزار ریال عرضه می‌شد.

مهدی عسگری معاون گشت تعزیرات حکومتی استان تهران در این باره گفت: مسئول این فروشگاه قیمت مندرج کارخانه بر شامپو را پاک کرده و اقدام به قیمت زنی دل بخواه خود کرده که از نظر ما این تخلف است و قطعا با این فرد طبق قانون برخورد خواهد شد.

او گفت: اکثر کالا‌های این فروشگاه دپو شده بوده و امروز با وجود فاکتور خرید قدیمی، متصدی فروشگاه اقدام به فروش اجناس با قیمت روز کرده است. در پایان بررسی بازرسان از این فروشگاه؛ متصدی آن توسط ماموران تعزیرات نقره داغ شد.

کمی جلوتر که رفتیم وجود سیم‌های برق بسیار زیاد آن هم به صورت آویزان شده بر روی دیوار‌ها نظرم را به خود جلب کرد، با بررسی کارشناس اداره برق مشخص شد که این سیم‌های برق به صورت غیر قانونی و قاچاق از شبکه اصلی توزیع برق در بازارچه منشعب شده و دست فروشان بازار شب‌ها از این کابل‌ها برای تامین نور خود استفاده می‌کنند.

///// ساعت 17 منتشر شود/////اجرای طرح ساماندهی بازارچه شهرستانی محله امام حسین (ع) / تشکیل ۲۰ پرونده تخلف گرانفروشی برای واحد‌های صنفی

به راه خود ادامه دادیم به یک فروشگاه فروش لوازم آرایشی بهداشتی رسیدیم که در این فروشگاه نیز انجام تخلف گرانفروشی اقلام برای بازرسان اصناف محرز شد و پس از بررسی موضوع و رسیدگی به تخلف رخ داده در این واحد صنفی، ماموران گشت تعزیرات متصدی این فروشگاه را جریمه کرد و با تحویل برگه اخطار تذکر به وی خاطرنشان کردند که در صورت تکرار این تخلف، این واحد صنفی پلمب خواهد شد.

حسین درودیان مسئول بازرسی استان تهران درباره فعالیت کارشناسان اتاق بازرسی تهران در بحث نظارت بر بازارها، گفت: با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، یک طرح ضربتی با حضور دستگاه‌های مسئول در بازارچه شهرستانی واقع در محله امام حسین (ع) انجام شد.

او گفت: برای واحد‌های صنفی که در این بازارچه اقدام به تخلف کردند، برگه‌های جریمه سنگین صادر شد و برخی از این برگه‌‎ها در محل وصول شد و مقرر شد تا برخی دیگر نیز به اداره تعزیرات ارجاع شود و در آن‌جا به پرونده‌ها رسیدگی شود.

درودیان درباره برنامه‌های سازمان بازرسی برای دیگر بازار‌های پایتخت، اظهار کرد: گشت‌های مشترک بسیاری را با اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران و اداره بهداشت و درمان برگزار کردیم، هدف ما این است که به مرور در تمام بازار‌ها و بازارچه‎‌های پایتخت ثبات اقتصادی و عدم وقوع تخلفات صنفی شکل بگیرد.


بیشتر بخوانید: فروش بسته‌های ۲۹ هزار تومانی چای به مبلغ ۵۷ هزار تومان در فروشگاه بزرگ مرکز شهر/ ۲۲ هزار تومان سود روی یک بسته چای


در ادامه به سراغ یک اغذیه فروشی در حاشیه این بازارچه رفتیم که متوجه شدیم دیروز بازرسان اصناف در این محل حضور داشته و نسبت به عدم درج قیمت بر روی نوشیدنی و گرانفروشی، در این خصوص به متصدی این واحد اخطار داده بودند که پس از بررسی ومشاهده تکرار تخلف، بازرس اصناف و تعزیرات حکومتی متصدی این واحد صنفی را به دلیل تکرار در انجام تخلف و گرانفروشی جریمه کرد.

///// ساعت 17 منتشر شود/////اجرای طرح ساماندهی بازارچه شهرستانی محله امام حسین (ع) / تشکیل ۲۰ پرونده تخلف گرانفروشی برای واحد‌های صنفی

حسین ایزدی رئیس مجتمع گشت تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات برگزاری این گشت و مسائلی که در این خصوص مورد رسیدگی قرار گرفت، گفت: طی دو هفته گذشته یکسری هماهنگی‌هایی با دادستانی، شهرداری، نیروی انتظامی، بازرسی اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت پایتخت صورت گرفت تا یک نظارت بهتر و جامع در اوضاع صنفی بازارچه شهرستانی صورت بگیرد.

او با بیان اینکه خیلی از متصدیان واحد‌های صنفی در این بازارچه پروانه کسب ندارند، افزود: از طرفی فضای تردد شهروندان در این بازارچه به دلیل برخی کم کاری‌ها مسدود شده بود که با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری منطقه ۱۳، عوامل شهرداری در گشت امروز حضور پیدا کردند و نسبت به جمع آوری سد معابر اقداماتی را انجام دادند.

رئیس مجتمع گشت تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در راستای اجرای دستور دادستانی تهران، ماموران نیروی انتظامی با حضور در این گشت بحث‌های امنیتی را پیگیری و از بحث سد معبر پشتیبانی کردند.

وی افزود: بازرسان صمت، تعزیرات و اتحادیه‌ها نیز در گشت امروز به بررسی رعایت مقررات صنفی توسط متصدیان واحد‌های صنفی در این بازارچه پرداختند.

ایزدی تصریح کرد: تخلف در کسب، جابه‌جایی تاریخ‌های اقلام و قیمت زنی غیر مجاز و گرانفروشی عمده مسائل بررسی شده در این گشت بود که ۲۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شد و چندین پرونده نیز در محل اجرا شد و جرایم در حق صندوق دولت وصول شد.

وی با بیان اینکه انجام این طرح پایدار و مداوم خواهد بود، درباره برخورد تعزیرات با متصدیان متخلف در دیگر بازار‌های تهران گفت: قطعا برای برخورد با متخلفان صنفی در بازار‌های دیگر شهر تهران برنامه‌های به خصوصی را در دستور کار خورد داریم، به عنوان مثال در بحث میادین میوه و تره بار موضوع خالص فروشی در حال پیگیری است و در میدان بهمن نیز در حال انجام وظاف هستیم.

گشت امروز با انجام اقدامات و پیگیری‌های مردمی توسط عوامل دخیل در امور انجام شد و با متخلفان برخورد شد، حال باید دید که در آینده وضعیت بازار و اقتصاد آن به چه صورت خواهد شد؟

مسئولان امر از شهروندان درخواست دارند که مسائل مروبطه مانند گران فروشی و احتکار را به آن‌ها گزارش دهند تا در کنار فعالیت‌های خودجوش خود نسبت به شکایات مردمی نیز اقدامات نظارتی در بازار صورت بگیرد.

گزارش از اشکان دوستی‌پور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پاتاوه دنا لوداب زیلایی کهگیلویه و بویراحمد
۲۰:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
در این مناطق و نواحی فساد و گرانفروشی و سد معبر زیاد هست.دزدی و شرارت و اخلال در نظم عمومی و توزیع مواد مخدر در حوالی و حواشی میدان امام حسین بسیاربسیار وخیم و زننده است.انواع مزاحمت های نوامیس و انواع سرقت و کلاهبرداری و دعوا دیده می شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
کاش شهردار محترم منطقه 4 هم می توانست خیابان گلزار و اطراف پایین میدان هروی را ساماندهی کند.
این منطقه توسط مکانیک ها قرق شده به طوری که تقریبا تمامی پارکینگ های منازل تبدیل به مکانیکی شده و اهالی واقعا از این وضع خسته شده اند.
بسیاری از آنها جواز کسب مکانیکی ندارند و یا املاک آنها غصبی است ولی ظاهرا کسی قدرت مقابله با آنها را ندارد.
آخرین اخبار