تمدید قرارداد‌های انرژی و نظامی ونزوئلا و روسیه

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از دیدار با لوری بوریسف، معاون نخست‌وزیر روسیه از تمدید قرارداد‌های انرژی و نظامی بین دو کشور خبر داد.

تمدید قرارداد‌های انرژی و نظامی ونزوئلا و روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مادورو پس از دیدار با لوری بوریسف، معاون نخست وزیر روسیه گفت: ما همه قرارداد‌های پشتیبانی، مشاوره و توسعه در زمینه فناوری نظامی را تمدید کردیم.

رئیس جمهور ونزوئلا در مورد جزئیات توافق‌های جدید امضا شده اطلاعاتی نداد، اما گفت این قرارداد‌ها شامل حضور شرکت‌های روس در همه حوزه‌های تولید راهبردی مانند نفت، گاز و کشاورزی است.

نیکلاس مادورو چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود سفر لوری بوریسف مهر تاییدی بر توافق‌ها در زمینه‌های گوناگون با دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد بود. روسیه به همراه چین، کوبا و ترکیه از متحدان اصلی کاراکاس و دومین تامین کننده مالی این کشور پس از چین است.

هفته گذشته رئیس جمهور ونزوئلا به روسیه سفر و در کرملین با ولادیمیر پوتین دیدار کرد. ونزوئلا به دلیل تورم و کاهش تولید نفت خام که ۹۶ درصد درآمد این کشور را تشکیل می‌دهد، بدترین بحران تاریخ معاصر خود را تجربه می‌کند. به ویژه آنکه با تحریم‌های جدی اعمال شده از سوی واشنگتن هم رو به روست.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
جناب نیکلاس مادوروی عزیز: درصدی از فروش نفت خودتان به روسیه را اختصاص به خرید سامانه هایS400 و S500 روسیه بدهید اگر چه بصورت استقراضی باشد یعنی قیمت نفت مقابل قیمت خرید این سامانه های دفاعی تا بتوانید براحتی هواپیماهای جاسوسی آمریکا را از حریم هوائی خود دور کنید و چشم و گوش آمریکا را بر فراز خاک خودتان کور کنید و هر وقت به حریم هوائی کشورتان تجاوز شد بدون درنگ و در یک لحظه متجاوز را تبدیل به پودر و خاکستر کنید.......
آخرین اخبار