مسکو: مذاکرات آمریکا و طالبان به حالت تعلیق درآمده، ولی نمرده است

روسیه در واکنش به لغو مذاکرات آمریکا و طالبان اعلام کرد امیدوار است این مذاکرات به حالت تعلیق درآید، ولی متوقف نشود.

مسکو: مذاکرات آمریکا و طالبان به حالت تعلیق در آمده، ولی نمرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «زمیر کابولوف» مدیر دوم وزارت امور خارجه روسیه گفت مسکو امیدوار است مذاکرات آمریکا و طالبان به حالت تعلیق درآید، ولی متوقف نشود.

کابولوف گفت: مسکو بسیار متاسف است که روند این مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است. اما هنوز فکر می‌کنیم این مذاکرات «نمرده» است بلکه معلق است. واکنش‌های دو طرف مذاکره فراتر از حد انتظار بوده است، اما معتقدیم در نهایت دو طرف باز می‌گردند و مذاکرات برای حصول یک توافقنامه ادامه می‌یابد.

وی افزود: مسکو توافق بالقوه را گامی مهم تلقی می‌کند که راه را برای آشتی ملی هموار می‌کند و نتیجه آن حل و فصل کامل بحران افغانستان خواهد بود. ما انتظار داریم سرانجام این اتفاق بیفتد.

روز یکشنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار محرمانه با سرکردگان طالبان و اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در کمپ دیوید را لغو کرد و مذاکره با این جنبش را «مرده» اعلام کرد. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز سفر خود را به آمریکا که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، لغو کرد.

اوایل ماه سپتامبر، یک انفجار، سفارت آمریکا و مقر محلی ناتو در کابل را لرزاند که ۱۲ کشته و زخمی بر جای گذاشت. طالبان مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود، ضمن اشاره به نشست محرمانه‌ای که قرار بود با افراد مذکور در آمریکا داشته باشد، نوشت: «آن‌ها امشب به آمریکا می‌آمدند. متاسفانه برای اینکه اهرم فشار ساختگی ایجاد کنند، مسئولیت حمله به کابل که یک نفر از سربازان ما و ۱۱ نفر دیگر را کشت، برعهده گرفتند».

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، طالبان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار